پیام سپاهان
مدیریت خلاقانه زندگی شهری و روستایی را رونق می بخشد/ رشد بودچه روستاهای کشور
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 04:01:04
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


جمالی نژاد گفت: مدیریت خلاقانه زندگی شهری و روستایی را رونق می بخشد و برای چنین موضوع نیاز به مدیران توانمند و ایده پرداز است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی جمالی نژاد» در سفر به تیران و کرون و افتتاح پروژه های عمرانی این منطقه اظهارداشت: وابستگی شهرداری ها و دهیاری ها به اعتبارات دولتی سزاوار جایگاه آن ها نبوده و در شرایط سخت این سال ها که کرونا و تحریم ها بر کشور سایه انداخته چنین نگرشی مشکل آفرین است.
معاون توسعه عمرانی شهرها روستاهای وزیر کشور ادامه داد: مدیریت خلاقانه زندگی شهری و روستایی را رونق می بخشد و برای چنین موضوع نیاز به مدیران توانمند و ایده پرداز است که مردم برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این موضوع بپردازند.
وی با اشاره به اینکه دهیاران جوان و شهرداران خوش ذوق در بخش های مختلف کشور خدمات خاصی را ارائه داده اند، تصریح کرد: ایجاد فرصت های شغلی، درآمدی و رشد شهر و روستا با چنین افرادی تحقق یافته که باید اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این موضوع بپردازند.
*عدم وابستگی شهرداری ها و دهیاری ها به دولت
معاون وزیر کشور با بیان اینکه دهیاری ها و شهرداری ها سازمان های غیردولتی هستند، تصریح کرد: انعطاف پذیری و خدمات گسترده این مراکز ناشی از این عدم وابستگی است و امکان استخدام دولتی دهیاران و نیروهای شهرداری ها وجود نداشته و این موضوع بدنه دولت را سنگین می کند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری و دهیاری ها غیردولتی هستند، خاطرنشان کرد: این روزها نیروهای جوان و حتی خانم ها نیز متولی اداره روستا و بر مستند دهیار نشسته اند و خدمات خاصی را ایجاد کرده اند.
رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور از حمایت هایی که دولت با وجود محدودیت ها از پروژه ها و طرح های دهیاری ها و شهرداری ها داشته است، خاطرنشان کرد: سرانه دهیاری در سال های اخیر رشد پنج برابری داشته و از 66 هزار تومان در گذشته به بیش از 300 هزار تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: دولت در حمایت از طرح های روستایی نگاه ویژه ای داشته تا با این چنین ظرفیتی خدمت گسترده ای در مناطق مختلف صورت بگیرد و مانع از مهاجرت از روستاها بشود.
جمالی نژاد با بیان اینکه در سازمان دهیاری و شهرداری های کشور ماموریت نظارت، حمایت و هدایت انجام می شود، اذعان داشت: در حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها حمایت های نقدی و غیرنقدی زیادی شده اما باید شرایط خاص کشور را نیز در نظر داشت.
وی ادامه داد: سیل 25 استان را فرا می گیرد ، حمله ملخ ها، تحریم ها و شرایط سخت کرونایی همه در طی این سال ها وضعیت کشور را گرفته موجب بروز مشکلات زیادی شده است.
رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور یادآورشد: 165 هزار واحد مسکونی تخریب و نیاز به بازسازی داشته که قرارگاه آن در وزارت کشور تشکیل شده است.
*افتتاح و کلنگ زنی 8 پروژه عمران شهری
در این سفر یک روزه معاون وزیر کشور هشت پروژه عمران شهری در دو شهر تیران و رضوانشهر از توابع تیران و کرون افتتاح یا کلنک زنی شد که 7 مورد آن متعلق به شهر تیران بود.
بوستان و پارک، پروژه راهداری، معاینه فنی مکانیزه، ایجاد گذر فرهنگی در خیابان طهران قدیم و آسیاب قدیمی از جمله پروژه ها بود.
پایان پیام/128

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271393/مدیریت-خلاقانه-زندگی-شهری-و-روستایی-را-رونق-می-بخشد--رشد-بودچه-روستاهای-کشور
بستن   چاپ