پیام سپاهان
تولد نوزاد عجول مهابادی در آمبولانس و چند خبر کوتاه دیگر
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 18:09:48
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک مادر باردار در این شهر هنگام انتقال به بیمارستان، نوزاد خود را داخل آمبولانس اورژانس به دنیا آورد.
بهاالدین حسینی افزود: این مادر باردار که جزو مادران پرخطر محسوب می شد هنگام انتقال به بیمارستان در داخل آمبولانس نوزاد خود را که یک پسر است به دنیا آورد که هم اکنون حال مادر و نوزان کاملا مساعد است.
وی افزود: هم اکنون 2 پایگاه شهری اورژانس در داخل شهر مهاباد وجود داردکه برای این شهر کافی نبوده و نیاز به ایجاد 2 پایگاه دیگر نیز وجود دارد.
آغاز مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 80 سال در مهاباد
رییس مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 80 سال در این شهرستان در ادامه برنامه واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر و افراد سن بالا آغاز شده است.
قاسم امینی با بیان اینکه روز گذشته 400 شهروند 80 سال به بالا علیه کرونا در مهاباد واکسینه شدند گفت: در قالب این طرح تمام افراد بالای 80 سال طی چند مرحله فراخوان نسبت به بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.
وی افزود: با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونای افراد بالای 80 سال، بهورزان و مراقبین سلامت شاغل در خانه بهداشت‌ها و پایگاه‌های سلامت برای تزریق واکسن با گروه‌های هدف و بر اساس اولویت و برنامه ریزی تماس خواهند گرفت و نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای تابعه مرکز بهداشت جهت ثبت نام نیست.
رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: سههزار و 718 پرونده در مهاباد مربوط به افراد بالای 80 سال است.
30 راس گوسفند بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو در میاندوآب تلف شدند
بخشدار مرحمت‌آباد میاندوآب‌ گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو با یک گله احشام در این بخش بیش از 30 راس گوسفند تلف شدند.
فخرالدین صمدی اظهار داشت: این حادثه شامگاه چهارشنبه در محور روستایی "فسندور" از توابع بخش مرحمت‌آباد زمانی روی داد که یک گله گوسفند در حال تردد از عرض این جاده بود که این خودرو به دلیل تاریکی شب با آن برخورد کرد.
وی با بیان اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه میاندوآب در حال بررسی است افزود: دامداران روستاها احشام را از نقاط مشخص شده و دارای روشنایی از جاده عبور دهند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.
امسال این نخستین حادثه رانندگی در شهرستان میاندوآب است که به تلف شدن احشام منجر شده است.
براساس ماده 210 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف هستند با دیدن حرکت گله و رمه از سرعت خود کاسته و در صورت لزوم تا عبور احشام توقف کنند.
بخش‌ مرحمت‌آباد میاندوآب‌ یکی از بخش‌های چهارگانه این شهرستان است که 14 روستا دارد و روستای "فسندور" یکی از روستاهای بزرگ این بخش به شمار می‌رود که حدود 800 خانوار دارد.
برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی دام و طیور واکسیناسیون تصادفات جاده ای میاندوآب واکسن کرونا علت تصادف بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271338/تولد-نوزاد-عجول-مهابادی-در-آمبولانس-و-چند-خبر-کوتاه-دیگر
بستن   چاپ