پیام سپاهان
راه‌اندازی سامانه بازیابی گاز‌های قابل اشتعال در پتروشیمی مهاباد
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 18:04:57
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، احمد فرهمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی مهاباد در راستای مدیریت انرژی و کاهش آلاینده‌های حاصل از مصرف سوخت گاز طبیعی برای تولید بخار، استفاده از گاز‌های اضافی واحد که تاکنون در فلر مجتمع سوزانده می‌شد را به عنوان سوخت بویلر‌های تولید بخار در دستور کار قرار داده است.
او افزود: پس از بررسی‌های فنی، تزریق گاز‌های اضافی به بویلر‌های واحد بخار با موفقیت انجام شد و با اجراشدن این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ، میزان گاز‌های ارسالی به فلر مجتمع نیز کاهش چشمگیری داشته است.
بیشتر بخوانید
85 درصد محصولات پتروشیمی مهاباد روانه بازار‌های جهانی می‌شود این مقام مسئول اضافه کرد: بر این اساس با استفاده از این سامانه گاز‌هایی که تاکنون سوزانده می‌شدند، به عنوان خوراک به سیستم‌های دیگر فرستاده می‌شود.
فرهمند اذعان کرد: کاهش هزینه‌های سوخت مصرفی، کاهش شعله آشکار، کاهش مصرف و هزینه تاسیسات مرتبط با سیستم فلرینگ، کاهش نور، صوت، کاهش مصرف بخار، کاهش مصرف گاز پرچ، طول عمر نوک آتش خان فلر و امکان کسب درآمد از دیگر مزایای سیستم بازیابی گاز‌های قابل اشتعال است.
مجتمع پتروشیمی مهاباد با تولید 345 هزار تن در سال، 85 درصد محصولات خود را روانه بازار‌های جهانی می‌کند.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271319/راه‌اندازی-سامانه-بازیابی-گاز‌های-قابل-اشتعال-در-پتروشیمی-مهاباد
بستن   چاپ