پیام سپاهان
شگردهای رایج کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 18:04:04
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: شبکه های اجتماعی جای امنی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات زندگی خصوصی شما نیست و انتشار هرگونه اطلاعات خصوصی می‌تواند افراد سودجو را ترغیب به اخاذی کند.
این مقام انتظامی افزود: با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش کاربران در این شبکه‌ها از جمله اینستاگرام، کاربران می‌توانند تمام ابعاد زندگی و کاری خود را به تصویر بکشند.
او اضافه کرد: روزانه، تعداد زیادی عکس و ویدئو در اختیار مخاطبان این صفحات قرار می‌گیرد که صرف‌نظر از شخصی بودن آن‌ها، زمینه برای سوء‌استفاده افراد غریبه و سودجو فراهم می‌شود.
این مقام انتظامی اذعان کرد: به خاطر داشته باشید که فضای مجازی، محیط امنی برای انتشار و اشتراک تصاویر خصوصی و خانوادگی و اعلام زمان و مکان سفر یا برنامه‌های شخصی‌تان نیست.
سرهنگ توحیدی خاطرنشان کرد: انتشار هرگونه اطلاعات خصوصی می‌تواند افراد سودجو را ترغیب کند تا در زمان غیبت شما وارد محل کار و خانه‌تان شده یا با در دست داشتن عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی، شما را تهدید کرده و مورد اخاذی قرار دهند. به یاد داشته باشید فضای مجازی جای امنی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات زندگی خصوصی شما نیست.
فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست در صورت هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهید.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271315/شگردهای-رایج-کلاهبرداری-در-شبکه‌های-اجتماعی
بستن   چاپ