پیام سپاهان
کلاهبرداری 22 میلیاردی با راه اندازی سایتی جعلی در اصفهان
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 10:23:41
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کلاهبرداری 22 میلیاردی با راه اندازی سایتی جعلی در این استان، خبر داد.
سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سایت یک شرکت سرمایه گذاری جعلی مبلغ 6 میلیارد و 169 میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در حال بررسی برروی این پرونده بودند که با مراجعه چند شهروند دیگر که شکایت مشابهی ارائه کردند مواجه شدند که نهایتاً مبلغ کلاهبرداری شده از طریق سایت مذکور به رقم 18 میلیارد و 709 میلیون ریال رسید.
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با پیگیری‌های کارشناسان و هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضایی سایت مذکور برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های دیگر مسدود شد و با جستجو‌های علمی و تخصصی در فضای سایبر مخفیگاه دائر کننده سایت که وجوه مال باختگان نیز به حساب وی واریز شده بود در یکی از شهر‌های جنوب کشور شناسایی شد.
مرتضوی عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه فرد مذکور را تحت کنترل خود در آورده و در یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مجموعاً از طریق سایت راه اندازی شده توسط متهم بالغ بر 22 میلیارد ریال کلاهبرداری شده است، اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم بدون تحقیق و بررسی وارد سایت‌هایی که کاربران را ترغیب به سرمایه گذاری می‌کنند نشده و وجوه خود را در آن‌ها سرمایه گذاری نکنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271172/کلاهبرداری-22-میلیاردی-با-راه-اندازی-سایتی-جعلی-در-اصفهان
بستن   چاپ