پیام سپاهان
بومی سازی در فولاد مبارکه با بیش از دو هزار میلیارد تومان صرفه جویی
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 04:44:58
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی شهیدی رییس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: سال گذشته، فرآیند حاصل از ساخت قطعات داخل در فولاد مبارکه دو هزار و 616 میلیارد تومان صرفه جویی به ارمغان آورده است.
مهدی شهیدی در خصوص آخرین وضعیت بومی سازی در مجموعه بزرگ فولاد مبارکه گفت: سابقه بومی سازی در فولاد مبارکه منحصر به دوران تحریم نیست و با راه اندازی نواحی مختلفِ تولیدی، تدبیر مدیران و کارکنان فولاد مبارکه بر این امر قرار گرفت که ساختِ داخلِ قطعاتِ فولاد مبارکه را به منظور برآورده ساختن نیاز‌های خطوط، انتقال تکنولوژی و پرورش سازندگانِ توانمند نهادینه کنند.
او افزود: با نتایج مطلوب و صرفه جویی اقتصادی که از این فرآیند حاصل شد، سال 1380، مجموعه فولاد مبارکه اقدام به ایجاد واحد‌های ساخت داخل شامل مهندسی معکوس، برنامه ریزی ساخت و کنترل کیفیت ساختِ قطعات یدکی در مدیریت دفتر فنی تعمیرات کرد که ایجاد این ساختار، باعث افزایش کمیت و کیفیت قطعات ساخت داخل شد.
رییس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته، نسبت تعداد قطعات و تجهیزات تهیه شده از داخل به مجموع قطعات خریداری شده در فولاد مبارکه 91 درصد بود.
مهدی شهیدی افزود: همچنین، سال گذشته هزار و 589 قطعه و تجهیز برای نخستین بار از طریق این فرآیند، بومی سازی شد.
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271129/بومی-سازی-در-فولاد-مبارکه-با-بیش-از-دو-هزار-میلیارد-تومان-صرفه-جویی
بستن   چاپ