پیام سپاهان
متولد شدن بره‌ای بدون چشم در بادرود!
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 04:44:52
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


روز گذشته در شهر بادرود گ بره‌ای به دنیا آlد که در اتفاقی عجیب این بره چشم ندارد. ناطقان: شاید بارها و بارها اتفاقات عجیب و باورنکردنی این روزها در دنیا از خبرها و فضای مجازی شنیده باشیم که باورشان برای انسان کمی سخت است.
بعضی از این اتفاقات باعث حیرت می‌شوند و این بار پدیده‌ای نادر در شهر بادرود با تولد یک بره بدون چشم تعجب همگان را برانگیخت.
دکتر سیامک رضوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نطنز ضمن اعلام این خبر گفت: علت این‌گونه نقص‌ها در دام‌ها مادرزادی و به دلیل اختلالات ژنتیکی است که به‌ندرت این موارد دیده می‌شود.
وی همچنین افزود: در چند سال گذشته هیچ‌گونه موارد این‌چنینی در شهرستان نطنز مشاهده نشده است و این مورد نادر است.
حسین مشربی مروج امور دام روستایی در این زمینه اظهار کرد: تولد چنین گوسفندانی شاید به‌ندرت اتفاق می‌افتد و اتفاق چنین پدیده‌ای در چند سال اخیر نادر بوده است.
وی بیان کرد: بعضاً شاهد تولد بره یا بزغاله‌هایی بوده‌ایم که بودیم که کاسه چشم تشکیل‌شده و ظاهر چشم پیدا ولی نابینا بوده است، اما تولد بره بدون تشکیل کاسه چشم پدیده نادری است.
مروج امور دام روستایی جهاد کشاورزی گفت: این پدیده قطعاً فراگیر نیست و ممکن است گوسفند مادر در دوران بارداری از خوراک مانده یا فاسد در باغ استفاده کرده که بلافاصله روی جنین اثر گذاشته و چون چشم از بقیه اعضای بدن حیوان حساس‌تر است بر چشم اثر گذاشته است.
مشربی در خصوص زنده ماندن یا نماندن چین بره‌هایی اظهار کرد: بره بوی مادر را حس می‌کنند و تلاش می‌کند از مادر شیر بخورد و در ادامه و بعد از مدتی آب و غذا می‌خورد و بزرگ می‌شود، ولی زنده ماندن این بره نقص الخلقه با توجه به مشکلات از ناحیه سر بعید به نظر می‌رسد.

پیام سپاهان

پیام سپاهان

منبع: فارس برچسب ها: متولد شدن ، بره بدون جشم ، بادرود

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271128/متولد-شدن-بره‌ای-بدون-چشم-در-بادرود!
بستن   چاپ