پیام سپاهان
مجموع بارندگی سال زراعی سمیرم به 410 میلی‌متر رسید
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 11:17:13
پیام سپاهان - اصفهان- مجموع بارش‌های سال زراعی سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان به گفته سرپرست اداره هواشناسی این شهرستان تا امروز چهارشنبه به 410 میلی‌متر رسیده است.

مهرداد طایی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت میلی‌متر باران در شبانه روز گذشته در ایستگاه مرکزی این شهر ثبت شد.
به گفته وی میزان بارش ایستگاه باران سنج جنوب سمیرم در روستاهای نقل و دنگزلو بیش از 30 میلی متر بوده و مجموع بارش‌های سال زراعی در آن منطقه را به حدود 900 میلیمتر رساند.
وی تصریح کرد: پیش بینی‌ها همچنان هوایی ابری همراه با رگبار پراکنده و بارش باران در جای جای سمیرم تا 24 ساعت آینده را نشان می دهند.
سرپرست اداره هواشناسی سمیرم با اشاره به کوچ عشایر و دام‌های آنها به ییلاق، تصریح کرد: حضور در کنار رودها، رودخانه‌ها، دره‌ها و مسیرهایی که آب باران و روان آب جاری می شود خطرساز است.
طایی از افرادی هم که قصد کوه گشت و برچیدن علف‌های کوهی خواست با توجه به ادامه بارش ها و ایجاد گل و لای، از عزیمت به کوه و بیابان خودداری کنند.
طایی خاطرنشان کرد: دمای هوا طی 48 ساعت آینده در گرمترین ساعت ها به 19 درجه رسیده و در خنک‌ترین زمان در همین مدت به هشت درجه سانتی گراد خواهد رسید.
شهرستان سردسیر و کوهستانی سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت و حدود 18 هزا رو 500 هکتار باغ سیب، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
برچسب‌ها
بارندگی سمیرم زاگرس سازمان هواشناسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/270122/مجموع-بارندگی-سال-زراعی-سمیرم-به-410-میلی‌متر-رسید
بستن   چاپ