پیام سپاهان
تداوم سامانه بارشی در مناطق شمال و شرق اصفهان تا پایان این هفته
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 16:13:18
پیام سپاهان - به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت امواج ناپایدار بارشی در سطح استان تا پایان این هفته ادامه دارد، گفت: از امروز تا پایان هفته احتمال وقوع رگبار‌های بهاری موقتی و رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه در بخش‌های شمال شرق، شرق و غرب استان وجود دارد.
او با بیان اینکه آسمان بسیاری از مناطق استان امروز نیمه ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: ناپایداری‌های جوی و بارش‌های رگباری را در سطح استان با شدت کمتر از شبانه روز گذشته تا پایان هفته خواهیم داشت.
هنرمند به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از شهر زواره 15.5، خوروبیابانک 13.9، نطنز 12.6، ورزنه 8.8، گلپایگان هشت میلی‌متر، اردستان 7.8، میمه 5.9، مورچه خورت 5.4، فرودگاه اصفهان 5.1، علویجه 4.9، اصفهان با میانگین 4.8، دهاقان 2.4، شهرضا 2 میلی‌متر و نائین 1.6 ثبت شده است.
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بارش‌های فریدونشهر و خوانسار به ترتیب هشت دهم و دو دهم میلی‌متر بوده است، ابراز داشت: میزان بارندگی‌ها در غرب و جنوب استان قابل توجه نیست، ولی عمده فعالیت این سامانه بارشی در مناطق شمالی و نیمه شرقی استان بوده که در برخی شهر‌های این مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی شد.
هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در 24 ساعت آینده بین 2 تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
او اضافه کرد: کاشان با دمای 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/م
عضویت در کانال تلگرام خبربان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269970/تداوم-سامانه-بارشی-در-مناطق-شمال-و-شرق-اصفهان-تا-پایان-این-هفته
بستن   چاپ