پیام سپاهان
سمپاشی بیش از 25هزار هکتار از مزارع غلات مهاباد علیه آفت سن مادری و علف‌های هرز
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 16:11:48
پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: گندمکاران این شهرستان تا کنون درسطح 13 هزار و 569 هکتار مبارزه با علف‌های هرز و در سطح 12هزار و 106هکتار در جهت مبارزه با سن مادری نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نموده اند.
او اضافه کرد: در یکی از روستا‌های این شهرستان در سطح 50 هکتار نیز مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: با فرا رسیدن زمان مبارزه علیه آفت سن پوره نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان توسط کشاورزان و با راهنمایی کارشناسان کشاورزی در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها انجام خواهد شد.
ایمانیانیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان افزود: ارایه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.
او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری 52 هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: از این میزان 48 هزار هکتار به مزارع گندم دیم و مابقی نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.
او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم است نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.
انتهای پیام/
عضویت در کانال تلگرام خبربان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269959/سمپاشی-بیش-از-25هزار-هکتار-از-مزارع-غلات-مهاباد-علیه-آفت-سن-مادری-و-علف‌های-هرز
بستن   چاپ