پیام سپاهان
صید ماهی در دریاچه زاینده‌رود ممنوع شد
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 08:58:27
پیام سپاهان - مجتبی حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: از شهروندان و صیادان درخواست می‌شود به‌ منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی، از هرگونه فعالیت صید و صیادی قلاب و دام در دریاچه زاینده‌رود خودداری کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان چادگان افزود: از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در راستای صید کاهی در دریاچه زاینده‌رود را با شماره تلفن ضروری 1540 یا شماره 03157723199 اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان چادگان اطلاع دهند.
وی اظهار داشت: این تصمیم با توجه به فرارسیدن فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود اتخاذ گردیده و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، کلیه ادوات صید جمع‌آوری و متخلفین به‌منظور اعمال قانون و صدور رأی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
حاجتی عنوان کرد: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه زاینده‌رود همه‌ساله باهدف حفظ اصولی ذخایر ارزشمند این منبع آبی صورت می‌گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان چادگان بیان کرد: دریاچه سد زاینده‌رود زیستگاه آبزیان مختلف ازجمله ماهی‌های کپور، فیتوفاک، قزل‌آلای رنگین‌کمان و آمور است که صید غیرقانونی سبب کاهش این نوع ماهیان می‌شود.
انتهای پیام /63046/ج10/ر
عضویت در کانال تلگرام خبربان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269842/صید-ماهی-در-دریاچه-زاینده‌رود-ممنوع-شد
بستن   چاپ