پیام سپاهان
30 درصد شکایات کارگری استان خراسان شمالی در سال99 منجر به سازش شد
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 03:52:37
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اعلام کرد: 30درصد پرونده‌ها و شکایات کارگری و کارفرمایی در سال گذشته با سازش بین طرفین در مراجع حل اختلاف استان حل و فصل شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری هفته کار و کارگر با بیان این که 84 هزار و 982 کارگر شاغل در استان شناسایی شده اند گفت: 16 هزار و 800 نفر از این تعداد کارگران ساختمانی هستند و هم چنین 105 هزار کارگر استان بیمه شده اند.
نوری در مورد دادخواست های شکایت ثبت شده در سامانه افزود: در سال قبل 2 هزار و 336 شکایت در این سامانه ثبت و 30درصد پرونده‌ها و شکایات کارگری و کارفرمایی سال گذشته با سازش بین طرفین در مراجع حل اختلاف استان حل و فصل و رسیدگی شده است.
وی در زمینه اختلافات کارگری و کارفرمایی نیز گفت: در استان هشت هزار و 354 کارگاه فعال است و عمده این کارگاه ها نیز کوچک هستند و از دیگر سو به علت متعادل نبودن عرضه و تقاضا ممکن است سوء استفاده هایی از این وضعیت شود اما کارگرانی که با کارفرما اختلاف دارند و در این مورد شکایت می کنند مطابق با قانون پیگیر ایفای حقوق آن ها هستیم.
نوری با اشاره به اینکه بیکاری کارگران در استان مقطعی بوده است، بیان کرد: از اسفند 98، شش هزار و 497 کارگر اعلام بیکاری کردند که از این تعداد چهار هزار و 604 نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.
وی با بیان این که در سال 99، هفت هزار بازرسی از سطح کارگاه های استان در زمینه حوادث ناشی از کار انجام شده است افزود: این بازرسی ها منجر به 264 ابلاغیه شد و هم چنین 101 کارفرمای متخلف در زمینه ایمنی و سلامت کار به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: 56 درصد حوادث کار منجر به فوت در بخش صنعت ساختمان اتفاق می افتد و در همین زمینه پارسال 13هزار ساعت نفر آموزش مباحث ایمنی کار انجام شد و 128 پیمانکار نیز در این زمینه آموزش دیدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269710/30-درصد-شکایات-کارگری-استان-خراسان-شمالی-در-سال99-منجر-به-سازش-شد
بستن   چاپ