پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
محورهای شرق وشمال اصفهان براثر سیل مسدودشد/ آبگرفتگی9واحد مسکونی
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 - 22:54:57
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محورهای شرق و شمال استان اصفهان بر اثر بارش‌های عصر امروز مسدود و با همکاری نیروهای راهداری بازگشایی شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارات ناشی از بارش‌های امروز در اصفهان اظهار داشت: بارش تگرگ عصر امروز منجر به جاری شدن آب در محدوده منطقه صنعتی کمشچه از شهرستان برخوار شد که جریان آب با هدایت در کانال آب با همت مأموران راهداری مسیل بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه همچنین به دلیل بارش‌های رگباری و سیلابی شدن مسیل‌های شهرستان اردستان پل‌های «کسوچ» و «همبرات» واقع در بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شد، اضافه کرد: عملیات تخلیه آب از 6 واحد مسکونی و تجاری در روستاهای بخش زواره نیز انجام شد.
گرفتاری دام‌های اردستان در سیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تعدادی از دام‌های مناطق مهاباد و موغار اردستان نیز به دلیل آبگرفتگی محورهای جاده‌ای در محاصره سیل قرار گرفتند، اضافه کرد: امدادرسانی به این دام‌ها همچنان در حال انجام است.
وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در شرق استان اصفهان در عصر امروز نیز ابراز داشت: بارش‌های عصر امروز در بخش جرقویه و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی محورهای جاده‌ای در این مناطق شد که با حضور عوامل راهداری و مدیریت بحران بخش محورها بازگشایی و به خودروها امداد رسانی شد.
شیشه فروش در ادامه با بیان اینکه بارش‌های شامگاه دوشنبه با توجه به پیش بینی احتمال ریزش پل‌های بند قدیم جاده در مسیر حسن آباد جرقویه علیا به نیک آباد جرقویه سفلی در محور روستای حیدرآباد به باند جدید منتقل شد، ادامه داد: سه کیلومتر از مسیر دو طرفه شد.
وی با اشاره به اینکه در محور جاده قدیم کیلومتر چهار نطنز – کاشان در گردنه عباس آباد به علت بارش باران دچار آبگرفتگی شدیم، اضافه کرد: عوامل امدادی برای بازگشایی این محور اعزام شده‌اند.
پر شدن 3 رودخانه فصلی در جرقویه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همچنین جاده نیک آباد به حسن آباد جرقویه به دلیل حجم بسیار بالای رودخانه‌های فصلی مسدود شده است، ادامه داد: این محور نیز با حضور نیروهای راهداری بازگشایی شده است.
وی آبگرفتگی محور روستاهای مهرجان و بیاضه در شهرستان خورو بیابانک را از دیگر خسارت‌های گزارش شده ناشی از بارش‌های عصر امروز اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز به سه خانواده و پنج خودرو که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شد.
شیشه فروش اضافه کرد: در حال حاضر نیز سیل در جاده نائین به سمت اردکان جریان دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269664/محورهای-شرق-وشمال-اصفهان-براثر-سیل-مسدودشد--آبگرفتگی9واحد-مسکونی
بستن   چاپ