پیام سپاهان
آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص)؛
دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان برقرار می‌شود
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 - 10:44:20
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان برقرار می‌شود.

علیرضا صلواتی امروز (دوشنبه- 13 اردیبهشت ماه) در جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: این بزرگراه مسیر راه اصلی دولت آباد به آزادراه شرق اصفهان به شمار می‌رود که دسترسی مردم شهر دولت‌آباد و همچنین مسافران آن خطه را به آزادراه شرق اصفهان تسهیل می‌کند. 
وی با بیان اینکه به منظور تکمیل کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور، تکمیل دسترسی‌های این کریدور اهمیت دارد، ادامه داد: در حال حاضر 55 کیلومتر از مسیر آزادراه شرق اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 8 کیلومتر باقیمانده از قطعه دوم این آزادراه نیز به زودی افتتاح می‌شود.
به گزارش ایسنا، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به مشخصات بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: این پروژه به طول 29.5 کیلومتر و هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در مسیر اجرا قرار گرفته و مقرر شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود تا دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان را فراهم کند. 
صلواتی درباره مدت زمان اجرای پروژه، خاطرنشان کرد: با انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی مسیر، پروژه در مدت زمان 24 ماه تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 
وی درباره رویکردهای این پروژه، گفت: اتصال منطقه دولت‌آباد به کنارگذر شرق اصفهان، اتصال مناطق مهم استان اصفهان به کریدور شمالی – جنوبی کشور و توجه محرومیت‌زدایی و توسعه همه جانبه با استفاده از جاده‌های اصلی از رویکردهای اصلی این پروژه به شمار می‌رود. 
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره ضرورت اجرای پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص) و طرح تعریض محور اصفهان به حبیب‌آباد، اظهار کرد: محور حبیب‌آباد -اصفهان به طول کلی 12 کیلومتر ورودی شهر حبیب‌آباد در جنوب این شهر قرار گرفته است.
صلواتی اضافه کرد: باتوجه به توسعه شهرها، افزایش کاربری‌های حاشیه‌ای این جاده و افزایش ترافیک مواصلاتی در این محدوده، نیاز به عملیات بهسازی و احداث کندرو و احداث دسترسی غیرهمسطح طرفین جاده به منظور افزایش ایمنی و سطح سرویس مسیر است.
عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به اجرای پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، گفت: این پروژه در سال‌های گذشته آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و با ورود مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: خوشبختانه با تکمیل آزادراه شرق اصفهان، اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داده و با اجرای پروژه‌های دسترسی این آزادراه، می‌توان زمینه توسعه هرچه بیشتر منطقه را فراهم کرد.
وی گفت: جاده حبیب‌آباد اصفهان طی سال‌های گذشته همواره از دغدغه‌های ما بوده و بهسازی و ارتقای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
نماینده مردم شاهین‌شهر، دولت‌آباد و برخوار و میمه افزود: ساخت این جاده باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش می کنیم که با تکمیل آن زمینه دسترسی این جاده به آزادراه شیراز اتفاق بیفتد.
حاجی دلیگانی گفت: تلاش‌های خوبی در حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان انجام شده و باید با تداوم این تلاش‌ها زمینه رشد مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: جاده‌ها از جمله اسباب مهم توسعه و آبادانی به شمار می‌روند که ضرورت دارد در خصوص تکمیل آنها اقدامات جدی انجام شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/269522/دسترسی-مردم-دولت‌آباد-به-آزادراه-شرق-اصفهان-برقرار-می‌شود
بستن   چاپ