پیام سپاهان
پس از سال‌ها توقف؛
طرح کنارگذر کاشان - آران و بیدگل - چرمشهر ورامین اجرا می‌شود
شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 06:30:00
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: طرح کنارگذر کاشان - آران و بیدگل و اتصال به چرمشهر ورامین پس از سال‌ها توقف با تغییرهای اعتباری تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی محقق می‌شود.

مجتبی آراسته روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هماهنگی سه استان اصفهان، تهران و قم برای اجرای طرح و انجام مطالعه‌های دقیق آن افزود: این طرح به طول چهار کیلومتر سال‌ها متوقف بود که پس از پیگیری‌های ویژه برای شروع فعالیت و افزایش اعتبار تا سقف 25 میلیارد تومان در سال جاری با تغییرهای اعتباری تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر تلاش‌ و پیگیری‌های فراوان سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح کنارگذر کاشان - آران و بیدگل تا چرمشهر ورامین و پیشوا به‌ویژه هماهنگی و هدفمندسازی سه استان اظهار داشت: این طرح از بادرود آغاز و با عبور از میدان امام علی(ع) در کاشان و ابوزیدآباد تا پشت شهرک صباحی بیدگلی، پادگان و فولاد کویر ادامه دارد و به چرمشهر ورامین و تهران وصل می‌شود.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با یادآوری آسفالت 29 کیلومتر از کنارگذر از محل جاده ابوزیدآباد و آغاز اجرای چهار کیلومتر ابتدایی آن از میدان امام علی(ع) برای اتصال به کاشان تا جاده ابوزیدآباد از 6 ماه پیش افزود: تملک اراضی برای اجرای انتهای آن نیز در سفیدشهر به طول 17 کیلومتر و وصل به جاده قدیم قم کاشان انجام شده، تاغزارها کنده شده و آماده ریختن بیس و خاکریزی به ترتیب لایه‌ها است که ابنیه فنی آن نیز باید انجام شود.
بیس، قشری است که مصالح سنگی و یا مخلوطی از مصالح سنگی و مواد چسبنده با مشخصات فنی معین و به ضخامت محاسبه شده ریخته می‌شود.
اجرای سریع طرح‌های راه و شهرسازی کاشان
آراسته با تاکید بر اینکه کاشان با قرارگیری بر روی شبکه سراسری راه‌های ایران و استقرار بر سر راه‌های ارتباطی اصلی شهرها و استان‌های شرقی، شمالی و غربی با شهرها و استان‌های مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی همواره از موقعیت ممتازی برخوردار است افزود: طرح‌های راه و شهرسازی شهرستان کاشان با سرعت خوبی در حال اجرا است.
آراسته هدف حوزه راه و شهرسازی را ایمن‌سازی و ایمنی سفر دانست و گفت: با وجود کمبود اعتبارها، طرح‌های محور کاشان - بادرود، کاشان - برزک، طرح حرم تا حرم، زیر گذر چنار، آغاز مطالعه‌ها جاده قدیم قم - کاشان به طول 55 کیلومتر، دهانه دوم پل نوش آباد، ‌محور کاشان - سفیدشهر، کمربندی کاشان، کنار گذر کاشان - آران و بیدگل و اتصال آن به محور قدیم قم - کاشان و تهران آغاز و با تامین مطلوب اعتبارها امسال گام‌های موثری در حوزه راه‌سازی شهرستان برداشته شده است.
اجرای طرح حرم تا حرم از حرم و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و مدیریت زمان
وی خاطر نشان کرد: طرح حرم تا حرم از حرم سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال تا حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم با 750 میلیارد تومان اعتبار و 200 میلیارد تومان نیز برای آزاد سازی اراضی به طول 50 کیلومتر از کهک‌ قم به اردهال وصل می‌شود که در مصرف سوخت و مدیریت زمان بسیار صرفه‌جویی می‌شود.
آراسته با قددانی از تلاش‌های مسوولان، اعضای شورای شهر، فرمانداران، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و به ویژه نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در راستای ساخت و توسعه حوزه راه‌های شهرستان با سرعت مطلوب اظهار داشت: تکمیل زیرسازی و آسفالت باند دوم محور کاشان - برزک از بارونق تا مرق و سعدآباد نیز به زودی انجام می‌شود.
بهره‌برداری از محور کاشان - بادرود تا پایان امسال
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه 12 کیلومتر نیز در محور کاشان - بادرود با اتصال به محور قدیم قم - کاشان مجدد به جریان ترافیک استان اصفهان اضافه شد، گفت: هشت کیلومتر این محور نیز توسط شرکت خصوصی با 50 میلیارد تومان اعتبار گرفته شده از ردیف بودجه معاونت راهبردی و سرمایه رییس جمهوری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
آراسته برنامه آتی اداره راه و شهرسازی کاشان را ساماندهی زیر گذر اسدآباد و تقاطع ابوزیدآباد در محور کاشان - بادرود دانست و گفت: پیگیری گرفتن تخصیص ردیف اعتبار برای آن تا مبلغ 50 میلیارد تومان در سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اقدام‌های انجام شده برای این طرح است.
وی ساخت پل راوند با تلاش‌های نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، مسوولان شهرستان و مدیر کل راه و شهرسازی استان از طریق برگزاری نشست‌های متناوب را یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره ذکر کرد و گفت: با انجام و ابلاغ کلیات کار و انتخاب پیمانکار ساخت این پل به‌زودی محقق می شود.
اتصال محور قمصر به آزادراه کاشان - اصفهان پس از سال‌ها توقف
وی با یادآوری پیگیری اتصال محور قمصر به کاشان و اتصال آن به آزادراه کاشان - اصفهان خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بحث آزادسازی زمین در حوزه مهندسی و معاونت ساخت آزاد راه‌های کشور و نمایندگی آن در اصفهان محقق شد که از طریق آزادراه با مشارکت نماینده حوزه ساخت وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان این طرح هم بعد از سال‌ها توقف دارای ردیف بودجه تملک دارایی و کار آن آغاز می‌شود.
آراسته بر اجرای محور کاشان، برزک، ورکان و موته و اتصال به آزادراه تهران - اصفهان به طول 65 کیلومتر تاکید کرد و گفت: اعتبار 24 کیلومتر باقی مانده نیز تامین شده که در 2 بخش با 2 پیمانکار اجرا و بقیه از برزک به موته نیز تا پایان امسال در صورت موجود بودن اعتبار تکمیل می‌شود.
یک هزار و 400 کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، 600 کیلومتر راه روستایی و فرعی و 400 کیلومتر آزادراه است.
شهرستان افزون بر 364 هزار نفری کاشان با مساحت چهار هزار و 392 کیلومترمترمربع، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی کاشان آران وبیدگل

http://www.sepahannews.ir/fa/News/268647/طرح-کنارگذر-کاشان---آران-و-بیدگل---چرمشهر-ورامین-اجرا-می‌شود
بستن   چاپ