پیام سپاهان
جزیره کیش عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور شد
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 18:57:01
پیام سپاهان -

به همت بانوان هنرمند در زمینه ى صنایع دستى و حمایت اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره کیش عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور شد.*
با عضویت جزیره کیش به این شبکه، هم اینک این جزیره از استان هرمزگان به همراه شهرهایی از استان‌های یزد، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، گلستان و همدان در گروه صنایع دستی این شبکه کشوری قرار گرفته‌اند.
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.
معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، این شهرها را در 9 گروه شامل موسیقی، ادبیات، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، مد و لباس، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات دسته‌بندی کرده است.
نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان کیش با عنوان "مهنورا" که در اسفند سال گذشته با حضور تعداد قابل توجهی از زنان هنرمند در زمینه ی هنرهای دستی افتتاح گردید؛ یکی از طرح‌های موفق اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت توانمند سازی زنان و احیاء صنایع فرهنگی به ویژه صنایع دستی خاص کشور در جزیره کیش، تقویت بازار فروش صنایع دستی زنان منطقه و ایجاد اشتغال می باشد.
بانوان هنرمند کیش در 36 رشته مختلف چون حصیربافی، محصولات تزئینی کار با رزین، جواهر دوزی، محصولات چرمی، فیروزه کوبی، نقاشی روی شیشه و عروسک‌بافی و ... فعالیت می کنند و محصولات خود را در این مرکز برای فروش عرضه می نمایند.
بخشى از این محصولات در مراکز کارآفرینی و توانمند سازی زنان تولید و در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
"اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش "

http://www.sepahannews.ir/fa/News/267500/جزیره-کیش-عضو-شبکه-شهرهای-خلاق-فرهنگ-و-هنر-کشور-شد
بستن   چاپ