پیام سپاهان
گرده‌های سمی زنبور‌های عسل را تارومار کرد
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 11:26:22
پیام سپاهان - گودرز میرزایی رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با بیان اینکه هر سال شهرداری از تاریخ 20 اردیبهشت به بعد اقدام به سم‌پاشی می‌کرد، گفت: امسال از 25 فروردین و بدون اطلاع‌رسانی قبلی اقدام به سمپاشی کرده‌است.
او ادامه داد: این سم‌پاشی فقط برای آفت شته، آن هم برای درختان بدون گل بود، اما متأسفانه درختان اقاقیا، عرعر، کاج و.
.. سمپاشی شده، که گرده‌افشانی آن‌ها مورد علاقه زنبور عسل است.
میرزایی با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال‌های قبل رتبه سوم تعداد کلونی و رتبه دوم تولید فرآورده‌های زنبور عسل را داشت، بیان کرد: امسال با مشکلات کمبود بارندگی و وزش باد‌های شدید مواجه هستیم و این عمل نابجای شهرداری هم کار را برای ما سخت‌تر کرد.
رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه زنبور تا مسافت 4کیلومتر می‌تواند پرواز کند و از طرفی امسال زنبورداران با نبود گل در بیابان رو به باغ‌های اطراف شهر آورده بودند، سم‌پاشی باعث تلفات زیادی از آن‌ها شده‌است.
او گفت: شهرداری این اتفاق را همراه با اطلاع رسانی در صداوسیما می‌داند و در نهایت از زنبورداران عذرخواهی می‌کند، در حالی که باید در قالب بخشنامه یا اطلاع‌رسانی کتبی به اتحادیه ما اعلام می‌کرد.
میرزایی ادامه داد: چرا شهرداری برای اقدامات جزئی و ناچیز بیشترین تبلیغات را انجام می‌دهد، اما درباره چنین اتفاق مهمی که باعث از بین رفتن سرمایه 100نفر که هر نفر حدود 150 میلیون تومان سرمایه داشته، آگاهی بخشی لازم را انجام نداده‌است؟
او افزود: حتی آن‌ها حاضر نیستند نوع سمی را که استفاده کرده‌اند به ما بگویند تا بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم.
او در پایان با بیان اینکه صادرات عسل اصفهان در کشور حائز اهمیت است، تصریح کرد: حدود 7سال می‌باشد که نمودار این صادرات نزولی شده‌است و کمترین میزان صادرات را در سال 1399داشتیم.
انتهای پیام/ش

http://www.sepahannews.ir/fa/News/265380/گرده‌های-سمی-زنبور‌های-عسل-را-تارومار-کرد
بستن   چاپ