پیام سپاهان
815 زندانی جرایم غیرعمد اصفهان 7هزار میلیارد ریال بدهکارند
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 07:58:04
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان گفت: 815 نفر زندانی جرایم غیرعمد این استان هفت هزار میلیارد ریال بدهکارند که گذشت شاکیان مقدمه اصلی رهایی آنان را فراهم می‌کند.

محمود ضیایی فر روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: علاوه بر این تعداد با آغاز ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه یک شهر ضیافت تاکنون 44 نفر از این زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی گذشت شاکیان را در آزادی زندانیان مهم برشمرد و اظهارداشت: این افراد در بسیاری از پرونده‌ها بیش از 70 درصد طلب و تقاضا خود را بخشیدند که این موضوع در رفع مشکل زندانی بسیار نقش داشته است.
به گفته مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان، 6 درصد از جمعیت کیفری استان را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند که 26 نفر آنان زنان هستند.
وی با اشاره شرایط سخت کرونایی و وضعیت اقتصادی بر آزادی زندانیان، تصریح کرد: جشن‌های گلریزان و آزادی زندانیان به صورت غیرحضوری و به صورت مجازی و رسانه ای انجام و تاکنون مقدمات آزادی بسیاری از آنان فراهم شده است.
وی اضافه کرد: هشتم هر ماه به نیت امام رضا(ع) مقدمه آزادی هشت نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم و با وجود این نیت اما نقش مشارکت و معنویت در بین مردم استان زمینه‌ساز آزادی تا سه برابر این پیش بینی شده است.
ضیایی فر گفت: مشارکت خوب آن‌ها در آزادی زندانیان، کمک به خانواده های مددجویان و اشتغال این قشر مورد توجه بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات خانواده‌ها و افراد نقش داشته است.
وی یادآور شد: آزادی یک زندانی موجب حمایت از خانواده آن‌ها و جلوگیری از فروپاشی زندگی افراد خواهد شد و از طرفی حمایت از معیشت آنان چیزی کمتر از آزادی زندانیان نیست و به کاهش پدیده های شوم اجتماعی کمک می‌کند.
به اعتقاد مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان، گذشت شاکیان و کمک خیرین شرایط را برای آزادی تمام مددجویان جرایم غیرعمد فراهم خواهد کرد و البته ایجاد اشتغال برای آن ها از ورود مجدد به بند جلوگیری خواهد کرد.
وی خاطرنشان‌ کرد: رعایت قوانین و مقررات و هوشیاری در پیشگیری از گرفتار در بند و بروز مشکلاتی از این قبیل نقش موثری دارد.
مسوولان هیات امنای ستاد دیه کشور به تازگی از چشم انتظاری پنج هزار و 222 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد برای کمک خیران خبر دادند و گفتند: اکنون 11 هزار و 266 نفر از بدهکاران غیرعمد در زندان هستند.
ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون حدود 17 هزار پرونده جرایم غیر عمد را بررسی قرار داد که پس از اقدامات لازم از جمله مشاوره و تخفیف و گذشت رضایتمندانه از شاکیان و تامین اعتبارات از محل وجوه خیران و نیکوکاران و همچنین اعتبارات مصوب دولتی، بیش از سه هزار نفر در سال گذشته با پرداخت تسهیلات این ستاد از زندان آزاد شدند.
برچسب‌ها
سازمان زندان‌ها اصفهان زندانیان زن تصادفات جاده ای

http://www.sepahannews.ir/fa/News/264573/815-زندانی-جرایم-غیرعمد-اصفهان-7هزار-میلیارد-ریال-بدهکارند
بستن   چاپ