پیام سپاهان
کانون دانشجویی دوست‌داران دریاچه ارومیه تشکیل شد
شنبه 28 فروردين 1400 - 09:46:45
پیام سپاهان - حجت الاسلام کریم جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی با هدف زمینه سازی رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان در جهت نیل به ارزش‌های متعالی اسلامی و ایرانی تاسیس می‌شود، اظهار داشت: کانون دانشجویی دوست داران دریاچه ارومیه با نگرش ویژه به محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی جهان امروز اقدام به فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت نقش آفرینی این کانون در اشاعه فرهنگ دوستی با طبیعت افزود: کانون دوست داران دریاچه ارومیه با مشارکت دادن دانشجویان علاقمند به این حوزه در حفاظت و حراست از محیط زیست فعال است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه، دریاچه ارومیه را یک نعمت خدادادی دانست و بیان کرد: صرفا با هزینه کرد مالی نمی‌شود برای احیای دریاچه ارومیه عمل کرد؛ باید با حمایت از کانون‌های دانشجویی و سازمان‌های مردم نهاد برای اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب تلاش داشت.
وی با اشاره به لزوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار در این کانون، اظهار داشت: پرداخت علمی و فرهنگی به موضوع احیای دریاچه ارومیه می‌تواند فضای مطالبه‌گری برای احیای این دریاچه را تخصصی کند.
حجت الاسلام جباری افزود: با توجه به حضور دانشجویانی مجرب در تیم کاری این کانون که اکثرا مسلط بر مبانی تشکیلاتی کارهای فرهنگی هستند، امید است با راهبری پژوهشکده‌های مطالعات دریاچه ارومیه و مطالعات‌ اجتماعی عملکرد خوب و قابل قبولی از این کانون شاهد باشیم.
دانشگاه ارومیه از جمله دانشگاه های مطرح کشور به شمار می رود که نزدیک به 20 هزار نفر دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی دارد.
برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه

http://www.sepahannews.ir/fa/News/261892/کانون-دانشجویی-دوست‌داران-دریاچه-ارومیه-تشکیل-شد
بستن   چاپ