پیام سپاهان
شبکه جمع آوری آبهای سطحی بزرگراه شهید چمران توسعه یافت
شنبه 28 فروردين 1400 - 09:40:27
پیام سپاهان - شهردار منطقه 2 از اجرای پروژه توسعه کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی بزرگراه شهید چمران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران در توسعه تکمیل و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این طرح عمرانی در بزرگراه شهید چمران اجرایی شد.
او با اشاره به اینکه بزرگراه شهید چمران یکی از محورهای اصلی پایتخت است گفت: با توجه به تغییر و تحولات ساختاری ایجاد شده در بدنه این بزرگراه، که مشکلاتی را درجمع آوری و هدایت آب‌های سطحی ایجاد کرده بود، احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی به عنوان یکی از اولویت طرح ها در دستور کار منطقه قرار گرفت.
صفات افزود: شبکه جمع آوری آبهای سطحی در 5 فاز طراحی و پیش بینی شده است که در سال های گذشته دوفاز آن شامل کانال شرقی بزرگراه چمران حد فاصل دور برگردان شمالی تونل توحید تا میدان توحید و کانال خیابان گلبار تکمیل و به بهره برداری رسید.
او افزود: به منظور هدایت آبهای سطحی ضلع غربی این بزرگراه یک کانال عرضی احداث شد که با تکمیل آن ،آبهای سطحی محور غربی بزرگراه شهید چمران و انهار شمالی و جنوبی خیابان ستارخان از طریق اجرای یک شفت به کانال اصلی منتقل می شود.
به گفته شهردار منطقه2 با احداث این کانال عرضی ، علاوه بر مرتفع شدن مشکل آبگرفتگی میدان توحید ،ضریب ایمنی تونل توحید نیز افزایش یافت.
او در ادامه گفت: در تداوم اقدامات اجرایی برای رفع مشکل آبگرفتگی محدوده بزرگراه های چمران و جلال آل احمد ، یک کانال عرضی با لوله پلی اتیلن به قطر 800 میلی متر و بصورت نقبی اجرا و به بهره برداری رسید.
شهردار منطقه 2 افزود: با احداث این کانال ،آبهای سطحی جاری دربزرگراه شهید چمران درزمان بارندگی‌های فضلی هدایت وجمع آوری می‌شود وازجاری شدن آب درسطح معابر همچنین آبگرفتگی دراین مسیرپیشگیری می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/261879/شبکه-جمع-آوری-آبهای-سطحی-بزرگراه-شهید-چمران-توسعه-یافت
بستن   چاپ