پیام سپاهان
5 رمضان؛ روایت حق‌طلبی مردم اصفهان در سال 57+ طرح‌های گرافیکی
جمعه 27 فروردين 1400 - 22:19:19
پیام سپاهان - گروه استان‌ها- 43 سال پیش، در همین روزها، حق‌طلبی مردم اصفهان، آغازی بود برای انقلابی که به گفته امام خمینی(ره)، انفجار نور بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، 5 رمضان 1398 هجری قمری، یکی از روزهای بیادماندنی اصفهان بود، روزی که با جوشش و پویش مردم نصف‌جهان این شهر درگیر حوادث بسیاری شد که بعدها از آن به عنوان روز حق‌طلبی اصفهانی‌ها یاد کردند.
19 مرداد سال 1357 هجری شمسی، مصادف با 5 رمضان سال 1398 هجری قمری، برگی از تاریخ انقلاب در اصفهان ورق خورد. نهضت اسلامی مردم ایران در میانه‌های تابستان در حال گرم‌تر شدن بود که رمضان نیز فرصتی شد تا شور معنوی حاکم بر حرکت انقلابی مردم بیشتر و بیشتر شود و در همین روزها خبرهایی از اصفهان به گوش رسید.
سخنرانی‌های ضد رژیم شاهنشاهی، تظاهرات خیابانی و دستگیری انقلابیون در اصفهان به اوج خود رسیده بود و در پی دستگیری آیت‌الله طاهری توسط ساواک، مردم در خانه آیت‌الله خادمی دست به تحصن زدند. 
تعطیلی هیئت‌ها و مساجد در ماه رمضان و برقراری سفرهای تفریحی به ترکیه!ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در اولین جمعه ماه رمضانفیلم/ پیشنهاد ویژه استاد خیراندیش برای بیماران کرونایی در ماه مبارک رمضان از طرفی بعضی از ثروتمندان شهر اصفهان هم هزینه اطعام این افراد را برعهده گرفته بودند، با وجود امکانات کم برای اطلاع رسانی در روز‌های اعتصاب افراد زیادی از سراسر استان و حتی کشور به دلیل حمایت از آزادی مبارزان انقلابی اصفهان، برای اعتصاب به آن‌جا آمده بودند به طوری که در اطراف خانه آیت‌الله خادمی جای سوزن انداختن نبود و رفته رفت این اعتراضات و اعتصابات در 19 مرداد از منزل آیت‏‏‌الله خادمى زمینه جریانات انقلابی در شهر اصفهان را فراهم کرد؛ شهادت شهدای ارزشمند اصفهان در این روز تاریخی، نقطه عطفی بود که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته یاری رساند. 
به گواه تاریخ‌نگاران این حماسه بزرگ اوضاع را به نفع انقلابیون بازگرداند به نحوی که سبب تغیر مواضع مردم مسلمان کشور شد هم‌چنین سبب جذب بیش از پیش اصفهانی ها به انقلاب اسلامی شد که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن همان سال ختم شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناسبت این روز و با یادبود شهدای پنج رمضان، سلسله‌طرح‌هایی را آماده کرده و در جای جای شهر اصفهان به نمایش در آورده است.
در این طرح‌های فرهنگی به شناسنامه مردم اصفهان و ایستادگی این مردم در راه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره شده و 5 رمضان 57 را آغاز جوشش انقلاب اسلامی در اصفهان عنوان کرده است.
در زیر این پوسترها را می‌بینید:

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

انتهای پیام/163/ ع

http://www.sepahannews.ir/fa/News/261797/5-رمضان؛-روایت-حق‌طلبی-مردم-اصفهان-در-سال-57--طرح‌های-گرافیکی
بستن   چاپ