پیام سپاهان
حمله به سایت نطنز مبین وحشت اسرائیل از ایران است
پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 8:59:14 AM
ایرنا

پیام سپاهان-  علی امیدی روز پنجشنبه  افزود:  بزعم این رژیم غاصب توسعه نظامی و هسته ای ایران برای تمامیت ارضی و برنامه‌های آن کشور ضرر داشته و بقا و تداوم حکومیتی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به همین خاطر به بخشی از تاسیسات غنی‌سازی نطنز حمله کرد.

به اعتقاد وی این رژیم اشغالگر همواره برای ایجاد اختلاف و کارشکنی ارتباط و تعاملات بین المللی ایران و به ویژه رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند چرا که بر این باور است ایران در شرایط سخت دچار مشکل خواهد شد و دیگر گروه‌های وابسته خود و حمایت از مظلومان عالم را کنار می‌گذارد. 

این استاد علوم سیاسی دانشگاه با اشاره به کارشکنی های رژیم صهیونیستی در نشست وین اظهارداشت: صدمه به تاسیسات داخلی و مهم ایران از طریق جاسوس های داخلی، حمله سایبری و مخالفت با اتفاقات بین المللی مثل برجام به تحقق این موضوع مهم کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد:  وقتی رژیم صهیونیستی در برگزاری انتخابات به بن بست خورده قصد دارد با ایجاد تهدید علیه ایران و یک تشنج سیاسی  اهداف و برنامه‌های خودش را پیگیری و دنبال کند.

امیدی خاطرنشان ‌کرد: تامین امنیت داخلی و رفع حفره‌های امنیتی از اهمیت و برنامه‌ریزی خاصی برخوردار است که در اولویت کار باید انجام و از طرف دیگر نیز آن رژیم منحوس تنبیه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان تنبیه و بازخورد رفتارهای غلط و ظالمانه این رژیم غاصب را ضروری دانست و گفت: در یک برنامه‌ریزی راهبردی باید این رفتار جسورانه آن ها پاسخ داده شود و عقوبت جاسوس پروری و ترور شخصیت‌ها را ببینند.

وی حفظ وحدت داخلی برای منافع کشور را مهم برشمرد و افزود: وجود دیدگاه های مختلف در تمامی کشورها وجود دارد و این موضوع را نمی توان مدیریت یا کنترل کرد اما مواضع رسمی نسبت به یک مقوله را دولت حاکم بر مسئولیت باید انجام دهد و نظرات گروه‌های موافق و مخالف در چهارچوب قانون بیان شود.

امیدی ادامه داد: اعمال فشار و تحریم‌های ترامپ در چهار سال گذشته علیه ایران برای ایجاد بحران داخلی و افزایش مشکلات کشورمان برای رژیم صهیونیستی مهم و دسترسی به منافعشان را آسان و این سیاست‌های غلط مثل فشار حداکثری علیه ایران و حمله نظامی اهداف و منافع آن رژیم را بهتر محقق می‌کرد.

وی بیان ‌کرد: سیاست‌های رژیم صهیونسیتی بر ایجاد فضای نا آرام در درون کشور ایران و ایجاد بحران بین المللی است و بر این اساس دیگر دیپلماسی بین ایران و آمریکا جواب نخواهد داد و آمریکا برنامه‌های آن رژیم را اجرایی خواهد کرد.

استاد دانشگاه اصفهان خاطرنشان‌ کرد: حفره‌های امنیتی در کشورمان را متولیان امر باید رفع کنند تا ضریب امنیت افزایش و فرصت‌ها از دشمنان گرفته شود.

وی یادآور شد: تاکنون رژیم صهیونیستی حمله نظامی و موشکی به کشورمان نداشته که در این صورت برخورد نظامی متقابل انجام خواهد شد اما با خرابکاری و حمله‌های سایبری بوده و این نوع اقدامات نیازمند انجام اقدامات خاص است.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این رابطه اعلام کرد: بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز دچار حادثه شد که خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

از سه شنبه هفته گذشته (17 فروردین) هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌هایی از گروه کشورهای 4+1 و همچنین ایران با هدف لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/261061/حمله-به-سایت-نطنز-مبین-وحشت-اسرائیل-از-ایران-است
بستن   چاپ