پیام سپاهان
استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در گوگل کروم راحت‌تر می‌شود
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 15:56:43
پیام سپاهان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

زومیت / گوگل پروژه‌ای به نام WebXR راه‌اندازی کرده است که با آسان کردن دسترسی به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و از طریق گوگل کروم، به‌راحتی سرویس‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
پروژه تجربه با گوگل (Experiment with Google) چندین پروژه مختلف را که به‌واسطه تکنولوژی‌‌های جدید و پلتفرم‌های اصلی گوگل ساخته شده‌اند، کنار هم آورده است. از جدیدترین دستاوردهای این پروژه می‌توان به WebXR اشاره کرد که تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به‌صورت آنلاین پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.
در وب‌سایت تجربه با گوگل به این موضوع اشاره شده است که استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باعث می‌شود روش‌های جدیدی برای ارتباط برقرار کردن با اطلاعاتی که در اطراف ما قرار دارند، به وجود بیاید.
گفته می‌شود گوگل با استفاده از پروژه‌های قبلی خود قصد دارد این انگیزه را در همه ایجاد کند تا با WebXR‌ محدودیت‌ها را از بین ببرند و مرزها را جا‌به‌جا کنند تا بتوانند به روش‌های جدید دسترسی پیدا کنند.
گوگل در قدم اول امکاناتی فراهم کرده است که روی بالا بردن قدرت بهره‌وری کاربران تمرکز دارند و استفاده از آن‌ها بسیار کارآمد و سرگرم‌کننده خواهد بود. یکی از این امکانات Sodar نام دارد که به گفته‌ی 9to5google، به کاربران کمک می‌کند فاصله اجتماعی خود را اندازه بگیرند. با فعال ‌کردن واقعیت افزوده شخصی در کروم، می‌توانید متوجه فاصله دو متری خود با فرد مورد نظر خود بشوید. این ویژگی در هر محیطی کار می‌کند.
ویژگی دیگری که گوگل معرفی کرده است، Measure Up نام دارد. کاربران با این ویژگی می‌توانند ابعاد هر محیطی را اندازه بگیرند و از مساحت و حجم آیتم‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنند، آگاه شوند. برای این کار نیازی به هیچ ابزار اندازه‌گیری خاصی نخواهید داشت.
ابزار بعدی Floom نام دارد که روشی جدید برای کاوش در سیاره زمین به‌حساب می‌آید. این ویژگی با WebXR و گوگل مپ ساخته شده است و برای استفاده از آن باید کروم را باز کنید تا بتوانید از تونلی عبور کنید که دقیقا آن سمت کره زمین را به شما نشان می‌دهد.
گوگل در حال حاضر چهارمین دوره تجربی WebXR را برگزار می‌کند که با نام Picturescape شناخته می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند عکس‌هایی که در گوگل فوتوز ذخیره کرده‌اند، به یک گالری شناور تبدیل و به‌صورت واقعیت افزوده مشاهده کنند. این قابلیت که به‌زودی معرفی می‌شود، قطعا نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند.
برای استفاده از WebXR باید گوشی‌های اندرویدی که گوگل پیشنهاد داده است داشته باشید و از جدیدترین نسخه گوگل کروم استفاده کنید. ویدیوی بالا تمام ویژگی‌های WebXR را نشان می‌دهد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/260670/استفاده-از-واقعیت-مجازی-و-واقعیت-افزوده-در-گوگل-کروم-راحت‌تر-می‌شود
بستن   چاپ