پیام سپاهان
توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با همکاری شهرداری و جهاد کشاورزی اصفهان
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 14:08:52
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان تفاهم نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان امضا شد.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به منظور فراهم آوردن فرصتی مناسب برای صاحبان ایده های نوآورانه و دانش آموختگان دانشگاهی، با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند باب جدیدی را در حوزه محیط زیست شهر اصفهان باز کند، اظهار کرد: در برنامه اصفهان 1405 یکی از نقاط تمرکز، کاهش آلاینده ها است. در این موضوع به جز بحث حمل و نقل یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود در حوزه های پسماند، فضای سبز و مشاغل مزاحم شهری است که این سه حوزه توسط معاونت خدمات شهری مدیریت می شود.
علیرضا صادقیان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از متولیان موثر در حوزه محیط زیست شهر است؛ بنابراین تبادل این تفاهم نامه در جذب تمام علاقه مندانی که درصدد هستند با نگاه علمی اتفاقات موثری در محیط زیست شهر رقم بزنند، بسیار مفید خواهد بود.
یکی از نقاط تمرکز برنامه اصفهان 1405 کاهش آلاینده ها است
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ‌های علمی و به روز مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان همواره مورد تاکید مدیریت شهری است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که منجر به بهبود فرآیند کیفی کار در بخش خدمات شهری می ‌شود، دانش و تکنولوژی در اختیار مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است. 
حسین امیری با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های زیست محیطی و کاهش آلاینده‌ها در برنامه اصفهان 1405 مورد توجه است، گفت: شهرداری می ‌تواند از ظرفیت‌ های علمی مرکز رشد کشاورزی اصفهان استفاده کند؛ به عنوان مثال در سازمان مدیریت پسماند، کیفیت کود تولیدی حاصل از پسماندها را بهبود ببخشد تا آلایندگی‌ های زیست محیطی کاهش یابد.
وی افزود: همچنین استفاده از دانش مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی می ‌تواند با توجه به تنوع محصولات توزیعی در بازارهای روز کوثر تاثیرگذار باشد.
امیری با بیان اینکه تبادل این تفاهم ‌نامه می تواند به رفع موانع و مشکلات سطح شهر منجر شود، افزود: همچنین این تفاهم نامه می تواند در توسعه فضای سبز، کاشت انواع گل و درختان، نحوه آبیاری‌ ها، سمپاشی و کوددهی، شناخت بیماری‌ های درختان و نحوه برخورد با آفت‌ ها کمک کند.
پیوند منابع سازمان ها با مدیریت شهری برای اداره بهتر شهر
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه امروز زمانه مدیریت و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در شهر است، اظهار کرد: چاره ای نداریم با توجه به رشد شتابان علم از این فن آوری های نوین به منظور کاهش هزینه ها و رضایتمندی بیشتر شهروندان در اداره شهر استفاده کنیم.
مرتضی نصوحی تصریح کرد: لازم است سازمان های مختلف در شهر اصفهان منابع خود را با مدیریت شهری پیوند داده تا بتوانیم گام های بزرگ برای شهر برداریم.
وی با بیان اینکه مجموعه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اصفهان دارای امکانات خوب بوده و از هیات علمی توانمند برخوردار است، ادامه داد: این مجموعه با همکاری و تعامل با شهرک علمی تحقیقاتی تجربه راه اندازی مرکز رشد اختصاصی در حوزه مسائل کشاورزی و مسائل مرتبط با آن داشته است.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: با مجموعه ای از جوانان فارغ التحصیل مواجه هستیم که اگر فضای کاری خوبی برای آنها فراهم شود می توانند موضوعات مختلف را در دستور کار خود قرار داده و آن را به نتیجه برسانند.
وی با بیان اینکه مرکز رشد جهاد کشاورزی آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن تجارب خود اعلام کرده است، گفت: از سوی دیگر شرکت‌ های دانش بنیان باید بخشی از اقدامات را به کاربست اصلی و اهداف مدنظر خود برسانند، همچنین شهرداری می ‌تواند نیازهای اصلی خود در حوزه خدمات شهری را با همکاری و تعامل با شرکت‌ های دانش بنیان برطرف کند که از جمله آنها می ‌توان به حوزه مدیریت پسماند، بازیافت، جمع آوری هوشمند پسماندها، تفکیک پسماندها، ارتقا کیفیت کود تولیدی، آبیاری هوشمند فضاهای سبز شهری، استفاده از گونه‌ های مقاوم به شرایط کم آبی، بام سبز و… اشاره کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نصوحی گفت: همچنین در بخش محصولات سلامت محور در سازمان میادین و بازارهای کوثر با امضا تفاهم نامه می‌ توان نتایج خوبی حاصل کرد.
نصوحی تاکید کرد: تبادل تفاهم نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی سر منشا اقدامات و تحولات خوب و بهره‌ مندی از نتایج فعالیت شرکت‌ های دانش بنیان است.
نیاز امروز کشور حرکت بر محور دانایی است
مدیر مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه مسیر پیشرفت کشور از شرکت های دانش بنیان و ایده های فن آورانه می گذرد، اظهار کرد: بنابراین لازم است حمایت و پشتیبانی های لازم در مجموعه های دولتی که دارای امکانات هستند، از این شرکت ها به عمل بیاید. 
علی اصغر شهابی، نیاز امروز کشور را حرکت بر محور دانایی ذکر کرد و افزود: این مسیر به جز بکارگیری و استفاده از دانش و فن آوری های نوین در عرصه های مختلف کاری، میسر نمی شود.
وی اضافه کرد: مجموعه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی احساس کرد کمبودهایی در استان در زمینه های مراکز رشد تخصصی وجود دارد، به همین منظور مجموعه علمی تخصصی مرکز رشد مراکز کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاسیس شد و چندین سال است که در حال فعالیت است و با استقبال خوب جوانان و کسانی که دارای ایده های خلاقانه هستند مواجه شد.
مدیر مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دارای 40 شرکت، ‌80 نفر عضو هیات علمی و 130 نفر محقق است، ادامه داد: این ظرفیت عظیم می تواند امکانات و پشتیبانی خوبی از جوانان دارای ایده های خلاقانه داشته باشد.
وی با تاکید براینکه در حوزه خدمات شهری نیاز است دانش جدید و ایده های خلاقانه را به منصه ظهور برسانیم و آنها را در مدیریت شهری به کار گیریم، گفت: امیدوارم در قالب این تفاهم نامه بتوانیم تمام اهداف خود را محقق کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/260636/توسعه-کسب-و-کارهای-دانش-بنیان-با-همکاری-شهرداری-و-جهاد-کشاورزی-اصفهان
بستن   چاپ