پیام سپاهان
استاد دانشگاه اصفهان:
هدف آسیب‌زدن به تاسیسات هسته‌ای ایجاد مانع برای پیشرفت ایران است
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 14:00:13
پیام سپاهان - اصفهان- عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: هدف از آسیب‌زدن به تاسیسات و ترور دانشمندان هسته ای ایجاد مانع برای پیشرفت ایران اسلامی است.

محسن نصری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به حادثه تروریستی مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) افزود: دشمن قصد دارد با هرگونه فعالیت خرابکارانه سد راه پیشرفت ایران شود و البته این امر با تلاش‌های همه جانبه با شکست رو به رو خواهد شد.
وی اضافه کرد: آسیب رسانی به بخش از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز به غیر از امسال در سال گذشته نیز انجام گرفت اما با این وجود کشور به حرکت رو به پیشرفت خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ادامه داده است.
نصری گفت: موضوع هسته‌ای ایران تنها بهانه‌ای برای دشمن شده است که با ملت و انقلاب اسلامی به دشمنی و مقابله بپردازد.
عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اظهارداشت: آسیب رسانی سال گذشته به بخشی از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز و حادثه تروریستی روز گذشته در قسمت برق رسانی این مجموعه هسته ای نشان می‌دهد که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ما از هر کاری دریغ نخواهد کرد.
این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا و اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به خوبی می‌دانند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران بطور کامل صلح آمیز و بدون نیت برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است اما با این وجود برای آن که ملت ایران را عقب نگه دارند با این موضوع به مقابله و دشمنی پرداخته اند.
وی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران صحه گذاشته و اعلام کرده که هیچگونه خلافی از حیث دستیابی به تسلیحات هسته ای صورت نگرفته است.
این استاد علوم سیاسی به ایجاد موانع متعدد برای حرکت رو به جلوی ایران اشاره کرد و افزود: اینکه دشمنان می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند موضوع جدیدی نیست و بارها در طی سالهای گذشته تاکنون رخ داده است.
وی اضافه کرد: برای مثال ترور شهید فخری زاده از جمله اقداماتی این بود که دشمن برای جلوگیری از دستیابی هرچه بیشتر ملت به دانش صلح آمیز هسته‌ای انجام داد.
نصری تاکید کرد: ادامه فعالیت‌ها نشان دهنده این است که ما محتاج غرب نخواهیم بود و با وجود تمام تحریم‌ها به راه خود ادامه می‌دهیم.
به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز روز گذشته دچار حادثه شد که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.
یک مقام مطلع در وزارت اطلاعات گفت: هویت فردی که با ایجاد اختلال در سیستم برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز باعث قطع برق‌رسانی به یکی از سالن‌های این مجتمع شده بود، شناسایی شده است. اقدامات لازم برای دستگیری عامل اصلی اختلال در سامانه برق مجتمع نطنز در دست انجام است.
برچسب‌ها
توسعه ایران نطنز اصفهان انرژی هسته ای

http://www.sepahannews.ir/fa/News/260633/هدف-آسیب‌زدن-به-تاسیسات-هسته‌ای-ایجاد-مانع-برای-پیشرفت-ایران-است
بستن   چاپ