پیام سپاهان
بیشتر انبارهای خمینی‌شهر فاقد تجهیزات اطفای حریق است
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 10:50:24
پیام سپاهان - اصفهان- رییس سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر گفت: بیشتر انبارهای مستقر در این شهر بویژه در محدوده خیابان‌های کهندژ، امیرکبیر، میردامادی و بسیج فاقد تجهیزات اطفای حریق هستند که خطرساز است.

مهدی مرادیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون هشدارهای زیادی به متصدیان واحدهای صنفی و انبارداران در خمینی شهر برای نصب و تامین تجهیزات اطفای حریق و کپسول آتش نشانی در این اماکن داده شده اما تعداد کمی از آنها از این موضوع استقبال کردند.
وی با بیان اینکه در این انبارها، اجناس و کالاهای مختلف نگهداری می شود، اظهار داشت: نگهداری هر یک از این کالاها در انبار به ایجاد شرایط و ملزومات ویژه و در نظر گرفتن موارد ایمنی نیاز دارد اما در بسیاری از موارد این نکات رعایت نمی شود و هر از چندگاهی شاهد بروز حوادث آتش سوزی در انبارها هستیم.
مرادیان با اشاره به نامه نگاری هایی که در این زمینه انجام شده است، تصریح کرد: ما قوه قهریه نسبت به الزام نصب تجهیزات اطفای حریق در اماکنی مانند انبارها نداریم اما تلاش کردیم تا با آموزش، اطلاع رسانی و بازرسی های دوره ای تا جای ممکن در این زمینه اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در انبارهایی که نکات ایمنی و مسائل انبارداری رعایت نمی شود کوچکترین عامل می تواند به بروز بزرگترین حوادث منجر شود، خاطرنشان کرد: در یک مورد در خیابان بسیج خمینی شهر، گرمای لوله بخاری چوبی در طبقه زیرین منجر به آتش گرفتن محموله پنبه در طبقه فوقانی انبار شد.
رییس سازمان آتش نشانی خمینی شهر به حادثه آتش سوزی شامگاه شنبه هفتم فروردین جاری نیز اشاره و اضافه کرد: در این حادثه یک انبار لوازم یدکی و خانگی در خیابان کهندژ دچار حریق گسترده و پس از پنج ساعت مهار شد.
وی با بیان اینکه این حادثه ساعت 19 و 58 دقیقه به آتش نشانی خمینی شهر گزارش شد، ادامه داد: در کوتاهترین زمان ممکن نیروهای آتش نشانی از خمینی شهر، درچه، کوشک، نجف آباد و اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.
مرادیان با اشاره به اینکه وزش باد به گسترش آتش منجر شد، اظهار داشت: هنوز علت اصلی حادثه مشخص نشده است اما میزان خسارت وارده حدود 10 میلیارد تومان برآورد می شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از منازل مسکونی اطراف این انبار دچار آتش سوزی نشدند، تصریح کرد: چهار واحد مسکونی همجوار فقط دچار دودگرفتگی شدند و هیچیک از اهالی آنها آسیب ندیدند.
شهرستان خمینی شهر با حدود 320 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.
برچسب‌ها
سامانه جامع انبارها آتش سوزی خمینی شهر اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/260457/بیشتر-انبارهای-خمینی‌شهر-فاقد-تجهیزات-اطفای-حریق-است
بستن   چاپ