پیام سپاهان
محدودیت‌های ترافیکی در مهاباد اجرا شد
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 10:09:08
پیام سپاهان - صلاح کردستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هفته جاری و برابر تصمیم ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌های تردد در این شهر از امروز آغاز شده است.
وی ادامه داد: براساس این تصمیم هسته مرکزی شهر شامل خیابان های جمهوری اسلامی، صلاح الدین ایوبی، خیابان محمدقاضی و طالقانی به همراه مسیرهای پرتردد تا اطلاع ثانوی بسته خواهد شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در مهاباد با بیان اینکه وضعیت مقابله با کرونا در این شهرستان هم اکنون قرمز شده است، اضافه کرد: شهروندان از تردد در مراکز پر جمعیت خودداری و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اهتمام ویژه داشته باشند.
کردستانی اظهار داشت: اجرای محدودیت اجتماعی شامل تعطیلی مشاغل نیز باتوجه به رنگ بندی کرونا از امروز آغاز و نسبت به نحوه اجرای آن تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وضعیت کرونایی این شهرستان از روز 18 فروردین ماه از رنگ زرد به قرمز (بسیار پرخطر) جهش یافته و تغییر پیدا کرد؛ این تغییر وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بستری ها در این شهرستان روی داده است که نسبت به ماه گذشته پنج برابر افزایش یافته است.
طبق اعلام وزارت بهداشت، همه 17 شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد.
شهرستان مهاباد 240 هزار نفر جمعیت دارد.
بر پایه مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های 2 و 3 و 4 در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.
همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.
برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/258779/محدودیت‌های-ترافیکی-در-مهاباد-اجرا-شد
بستن   چاپ