پیام سپاهان
انجام واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج در کاشان
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 00:23:23
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید علیرضا مروجی ظهر امروز در بازدید از مرکز واکسیناسیون بیمارستان متینی گفت: این طرح همزمان با ابلاغ کشوری مدیر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت متبوع با موضوع توزیع و تزریق واکسن کرونا در بیماران خاص و صعب‌العلاج در این بیمارستان آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: گروه هدف در این طرح بیماران دریافت کننده شیمی درمانی، پرتودرمانی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند، دیالیز، نقص سیستم ایمنی، بال پروانه‌ای، اوتیسم هستند که به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی در این بیماران و بالا بودن خطر ابتلا به بیماری در این عزیران نسبت به سایر افراد واکسیناسیون ایشان در اولویت دستور کار قرار گرفته است.
مروجی با اشاره به اینکه این طرح از دهم فروردین ماه آغاز شده، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 275 نفر از بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و بخشی از بیماران ام اس مورد تزریق واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و این فرایند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرحله‌ای و روزانه با همکاری گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: این واکسن ویروس کشته شده است و ویژه بیماران خاص و صعب العلاج بوده که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در دو نوبت تزریق خواهد شد.
انتهای پیام/63108/ج10/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/258721/انجام-واکسیناسیون-بیماران-خاص-و-صعب-العلاج-در-کاشان
بستن   چاپ