پیام سپاهان
بیمارستان‌های اصلی در اصفهان درگیر پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 00:23:22
پیام سپاهان - گروه استان‌ها-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شرایط کرونایی استان فوق بحرانی است و اگر شرایط کنترل نشود به طور یقین در هفته‌های آتی شاهد در صف انتظار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها خواهیم بود و جایی برای بستری وجود ندارد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، شامگاه امشب بهروز کلیدری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضع مراکز درمانی، اظهار داشت: متاسفانه استان اصفهان به لحاظ کرونا در شرایط خوبی قرار ندارد و تقریبا تمام مراکز درمانی متاثر از شرایط ویژه‌ی کرونا حاکم بر استان است.
بیمارستان‌های اصلی در شهر اصفهان درگیر پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند
وی افزود: بیشتر مناطق استان در وضعیت قرمز هستند و بیمارستان‌های بسیاری در سطح استان اقدام به پذیرش مبتلایان کرونایی می‌کنند و بیمارستان‌های بعضی از شهرستان‌ها مانند نجف‌آباد، داران، لنجان و شاهین‌شهر وخیم هستند و به ظرفیت حداکثری رسیده‌اند و تقریبا می‌توان گفت جای خالی برای پذیرش بیمار وجود ندارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان‌های اصلی در شهر اصفهان درگیر پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیمارستان خورشید بیمار کرونایی پذیرش می‌کند و از چهار شنبه گذشته بیمارستان الزهرا درگیر شده که بر خلاف دوره‌های قبل که به کندی این بیمارستان توسط بیماران کرونایی اشغال می‌شد در این لحظه حدود 400 بیمار کرونایی بستری هستد.
وی ادامه داد: برآورد ما این است که این بیمارستان ظرف یک هفته آینده به ظرفیت کامل می‌رسد و بیمارستان الزهرا از چرخه خدمت به بیماران غیر کرونایی خارج می‌شود.
کلیدری تصریح کرد: بیمارستان‌ غرضی با تمام قدرت بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند و بیمارستان شریعتی هم در ماه‌های گذشته خدمات خوبی به کرونایی‌ها ارائه کرد و این روزها هم فعال است و از آنجایی که ما همه ظرفیت‌های درمانی را در سطح شهر از دست می‌دهیم از بیمارستان شریعتی درخواست شده که به بیماران غیر کرونایی هم سرویس بدهد و بیماران اورژانسی در قسمت جنوب شهر پذیرش شوند.
وی با اشاره به فعال شدن بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان، اظهار داشت: در حال حاضر همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در استان اصفهان مشغول پذیرش بیماران کرونایی هستند.
افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی محصول ساده‌انگاری مردم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی محصول ساده‌انگاری مردم در دهه سوم اسفند ماه و همچنین برگزاری دورهمی و سفرهای نوروزی است ضمن اینکه با ویروسی مواجه هستیم که تغییر کرده و جهش‌هایی پیدا کرده که باعث شده ویروس با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند به طوری که در روزهای اخیر به وضوح شاهد ابتلای خانوادگی و فامیلی به کرونا هستیم که در نیاز به بستری پیدا کردند.
کلیدری ادامه داد: در شهر اصفهان حدود 50 درمانگاه شبانه‌روزی برای پذیرش بیماران حاد تنفسی هماهنگ شده‌اند و اطلاعات در سایت دانشگاه و سایت معاونت درمان وجود دارد و همشهریان با ورود به سایت و یافتن موقعیت جغرافیایی بر اساس منطقه شهرداری دنبال کنند به این درمانگاه‌ها می‌توانند مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه پروتکل‌هایی برای درمان سرپایی به صورت هماهنگ تنظیم شده، گفت: این پروتکل‌ها به درمانگاه‌ها ابلاغ شده و آماده پذیرش و سرویس دهی به بیماران کرونایی هستند در کنار این موضوع 50 مرکز مشاوره و ارائه خدمت در منزل در سطح شهر اصفهان فعال شده تا بیماران کرونایی و غیر کرونایی با تماس با 3113 راهنمایی بشوند و خدمات بگیرند و تا جایی که می‌شود به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: سازمان تامین اجتماعی همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارد و 28 درمانگاه خودشان را در سطح استان فعال کردند و آماده خدمت رسانی به بیماران هستند.
انتقاد دادستان کهگیلویه و بویراحمد از خط خبری کرونایی برخی رسانه‌هاوضعیت بحرانی کرونا در بروجرد؛ ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شدبیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در قزوین برپا می‌شود وضعیت فعلی کرونا در کشور و استان اصفهان در یک سال گذشته تجربه نشده بود
کلیدری تصریح کرد: وضعیت فعلی کرونا در کشور و استان در یک سال گذشته تجربه نشده و اگر ما نتوانیم چرخه انتقال را در داخل استان متوقف کنیم برآورد ما این است که در روزهای آینده به میانگین حداقل 500 بیمار بستری طی یک شبانه‌روز برسیم و به این معناست که تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها حداقل به 3 هزار بیمار خواهند رسید و یادمان باشد که ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های ما بسیار محدودیت است، در حالیکه امکان خدمت‌رسانی در استان به 2500 بیمار بستری همزمان وجود دارد و خدمات غیر اورژانس عملا در استان متوقف شده است.
شرایط کرونایی استان اصفهان فوق بحرانی است
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد افزایش موارد ابتلا و نیاز به بستری، اظهار داشت: اگر شرایط به این منوال پیش برود مدارس، ورزشگاه‌های مجاور و نزدیک بیمارستان‌ها و هر فضایی که امکان استقرار تخت بیمارستانی داشته باشد و بتوان بیمار بستری کرد برای کمک به پذیرش بیمار فعال خواهد شد که بسیار خطرناک است چون نمی‌توانیم خدمات استاندارد ارائه بدهیم و قطعا بسیاری از بیماران آسیب خواهند دید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شرایط کرونایی استان فوق بحرانی است و اگر شرایط کنترل نشود به طور یقین در هفته‌های آتی شاهد در صف انتظار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها خواهیم بود و جایی برای بستری وجود ندارد.
کلیدری خاطرنشان کرد: ما باید به داد خودمان برسیم چرا که شرایطی نیت که سیاست‌هایی از طرف دولتمردان تحمیل کند که در شرایط محدودیت قرار بگیریم اگر همشهریان به مدت دو تا سه هفته مراعات کنند قطعا به شرایط آرام اسفند ماه خواهیم رسید.
انتهای پیام/166/ز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/258720/بیمارستان‌های-اصلی-در-اصفهان-درگیر-پذیرش-بیماران-کرونایی-شده‌اند
بستن   چاپ