پیام سپاهان
وقتی داستان ترسناک می‌خوانیم چه اتفاقی می‌افتد؟
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 23:23:25
پیام سپاهان - آخرین خبر /ادبیات می‌تواند یک تجربه هنری زیبا و متحرک باشد. نویسندگان ماهر می‌توانند ما را با سناریوها و احساساتی روبرو کنند که ممکن است هرگز در زندگی واقعی با آن‌ها روبرو نشویم و درک ما را از جهان و هم نوعان گسترش دهد.
1. فرجام خواهی جهانی
قبل از اینکه بدانیم دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد وقتی داستان‌های ترسناک می‌خوانیم باید این را در نظر داشته باشیم که همه انسان‌ها حداقل یک ترس دارند، یعنی جذابیت جهانی خاصی برای ترس وجود دارد.ممکن است از دلقک‌ها یا ارتفاعات، تاریکی یا تنها بودن، فضاهای بسته یا عنکبوت‌ها بترسید اما این را بدانید که نویسندگان ژانر وحشت همه‌ی ترس‌های شما را می‌دانند و برای هریک از ترس‌های ما کتاب‌های زیاد وجود دارد.
2. کنترل
یکی از دلایلی که افراد علاقه‌ی زیادی به خواندن داستان‌های ترسناک دارند برای اعمال کنترل بر ترس‌هایشان است. در داستان‌های ترسناک، کابوس‌های ما به شکلی زنده می‌شوند که می‌توانیم آن را کنترل کنیم. در مورد چیزهایی که ما را در زندگی واقعی می‌ترسانند، معمولاً نمی‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، اما هنگام خواندن درباره آن‌ها، می‌توانیم کتاب را ببندیم یا صفحه را ورق بزنیم تا حداقل سطح کنترل را نشان دهیم. 
3. عبور از ترس‌ها
خواندن مطلبی که باعث ترس ما می‌شود به ما این امکان را می‌دهد که درباره ترس‌های خود فکر کنیم و اینکه چرا آن‌ها ما را می‌ترسانند. ما می‌توانیم ترس‌های خود را - با لگد و فریاد - از آن کمد تاریک بیرون بیاوریم و آن‌ها را در نور روز بررسی کنیم. خواندن درباره موضوعی که بیشتر شما را می‌ترساند ممکن است به شما اجازه دهد این ترس را بپذیرید و از کنار آن عبور کنید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/258705/وقتی-داستان-ترسناک-می‌خوانیم-چه-اتفاقی-می‌افتد؟
بستن   چاپ