پیام سپاهان
همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا لازم است/ اطلاع رسانی نهادهای فرهنگی
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 09:46:24
پیام سپاهان - چنگیز با اشاره به روند روبه توسعه ویروس کرونا در اصفهان گفت: همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا لازم است.
«طاهره چنگیز» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به وضعیت تشدید بیماری کرونا در این استان اظهارداشت: وضعیت بستری بیماران در این استان به بیش از هزار نفر رسیده که شرایط بدی را نشان می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همکاری مردم برای کنترل بیماری کرونا لازم است تا زنجیره انتقال بیماری کنترل و قطع شود چرا که پیش از نوروز تعداد بستری های مبتلا به ویروس کرونا 400 نفر بوده و امروز این آمار بیش از دو برابر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تنها 10 درصد از آزمایشات مبتلا به کرونا تا پیش از نوروز مثبت بود، خاطرنشان کرد: این موضوع به 40 درصد روزانه رسیده که خطری جدی برای جامعه و ایجاد موج چهارم در استان اصفهان شده است.
چنگیز با بیان اینکه باید این موضوع مدیریت شود، تصریح کرد: همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری لازم است که باید رفت و آمدها کاهش و در قطع زنجیره ویروس همکاری کنند.
*اطلاع رسانی و آگاهی بخش نهادهای فرهنگی
وی به نقش نهادها و سازمان های فرهنگی برای افزایش آگاهی عمومی اشاره کرد و گفت: از بسترهای رسانه ای و تولیدات محتوا به آموزش مردم و آگاهی بخشی برای پیشگیری از از شیوع این بیماری کمک کنند.
این مقام مسئول در حوزه بهداشت و درمان اصفهان خاطرنشان کرد: قطع زنجیره انتقلال بیماری به کاهش دغدغه و مشکلات ناشی از بیماری کمک خواهد کرد و سلامت مردم و جامعه حفظ خواهد شد.
پایان پیام/128

http://www.sepahannews.ir/fa/News/257352/همکاری-مردم-برای-کنترل-بیماری-کرونا-لازم-است--اطلاع-رسانی-نهادهای-فرهنگی
بستن   چاپ