پیام سپاهان
فرماندار:
زنگ خطر موج چهارم کرونا در اردستان به صدا در آمد
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 09:51:29
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار اردستان گفت: زنگ خطر موج چهارم کرونا در این شهرستان بر پایه شواهد مطرح شده‌ از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صدا در آمد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه‌ به سفرهای نوروزی هموطنان ساکن در شهرهایی از جمله تهران، قم و اصفهان به منطقه و تغییر رنگ‌بندی تعدادی از شهرهای استان از زرد به نارنجی این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده شمار آزمایش‌های مثبت کرونا در اردستان بیشتر شود.
وی ادامه داد: بر پایه آمار اعلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در 24 ساعت گذشته، از مجموع 6 کرونایی شناسایی شده در این شهرستان چهار نفر افرادی هستند که از خارج اردستان به عنوان مهمان به منطقه وارد شدند و همین موضوع عامل دیگری است که نگرانی ها را از افزایش ویروس کرونا در شهرستان بیشتر می‌کند.
احتمال ورود کرونای انگلیسی به اردستان
تاملی اظهار داشت: مردم در چنین وضعیتی باید موارد بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها را بیشتر رعایت کنند و با توجه به نشانه‌های مشاهده شده از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، احتمال ورود کرونای انگلیسی به اردستان نیز وجود دارد.
فرماندار اردستان تصریح کرد: بر این پایه از مسافران درخواست می‌شود هر چه زودتر این شهرستان را ترک و آنان نیز که قصد سفر به منطقه در هفته دوم تعطیلات دارد از انجام سفر خوداری کنند، چرا ممکن است این سفر به قیمت جان عزیزانشان تمام شود.
وی افزود: به طور حتم سفر نکردن به شهرستان، پرهیز از حضور در تجمع‌ها از جمله آیین‌های ترحیم، عقد، عروسی، جشن‌ها و اعیاد می‌تواند در کاهش انتشار ویروس کرونا و بیماری کووید 19 اثرگذار باشد.
تاملی با اشاره به رنگ بندی جدید شهرهای تهران و کرج از زرد به نارنجی اضافه کرد: طبق مصوبه‌های ستاد ملی کرونا به دارندگان‌ خودروهای پلاک تهران و کرج موجود در شهرستان 72 ساعت مهلت داده می شود تا این منطقه را ترک کنند و به محل سکونت خود بازگردند، در غیر این صورت، پس از مهلت تعیین شده از سوی پلیس راهور جریمه خواهند شد.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.
ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا فرمانداران اردستان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/254609/زنگ-خطر-موج-چهارم-کرونا-در-اردستان-به-صدا-در-آمد
بستن   چاپ