پیام سپاهان
توصیه هایی برای خانه تکانی ایمن؛
خانه تکانی را به تنهایی انجام ندهید
شنبه 23 اسفند 1399 - 08:31:29
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهتر است مراحل خانه تکانی به صورت دو نفره انجام شود، از شهروندان خواست در هنگام خانه تکانی نکات ایمنی را درنظر داشته باشند.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر توجه به نکات ایمنی در هنگام خانه تکانی، اظهار کرد: بهتر است مراحل خانه تکانی به صورت دو نفره انجام شود.
وی با اشاره به اینکه قبل از شروع کار پاکیزه‌ سازی و نظافت باید برق محل قطع و شیر اصلی گاز بسته شود تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود، گفت: بعد از تمیز کردن وسایل گازسوز به ویژه آبگرمکن و پکیج، از درست بودن لوله های دودکش آنها اطمینان حاصل کنید.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز باید با احتیاط و دقت جا به جا و اتصالات مربوط به گاز با آب و صابون کنترل شود، افزود: پاک کردن و شستشوی لوازم برقی از جمله چراغ روشنایی، لوستر بدون قطع کردن جریان برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی را افزایش می‌دهد، بنابراین ابتدا باید جریان برق را در وسیله برقی قطع و سپس به پاک کردن یا شستشوی آن بپردازید.
وی همچنین بر استفاده از مواد شوینده استاندارد تاکید کرد و افزود: هنگام استفاده از مواد شوینده در خانه تکانی‌ها، حتما از ماسک و تهویه مناسب استفاده کنید. همچنین از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف خودداری کنید، چون این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده و به ریه، چشم و پوست انسان آسیب جبران‌ناپذیری می‌رساند و احتمال مسمومیت را افزایش می‌دهد.
کاوه آهنگران با بیان اینکه در انجام خانه تکانی‌ها نباید از نردبان‌های یک‌طرفه با توجه به احتمال لغزش بر روی سرامیک استفاده شود، گفت: هنگام پاک کردن شیشه و پنجره‌ها اصول ایمنی را رعایت کرده و از قرار گرفتن روی لبه پنجره، نرده یا قرنیزها خودداری کنید.
وی با اشاره به وزش باد، توصیه کرد؛ شهروندان از قرار گرفتن روی لبه دیوار و پنجره بدن محافظ و مهار خودداری کنند و افزود: از قرار دادن سطل، گلدان و هرگونه اجسام در لبه پنجره، دیوار و پشت بام خودداری کنید، چراکه احتمال سقوط و برخورد با اشخاص رهگذر وجود دارد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خاتمه از شهروندان خواست در صورت هرگونه سوال یا درخواست مشاوره با تلفن 125 تماس بگیرند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/249248/خانه-تکانی-را-به-تنهایی-انجام-ندهید
بستن   چاپ