پیام سپاهان
حجم آب در مخزن سد مهاباد 23 میلیون مترمکعب افزایش یافت
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:17:36
پیام سپاهان - رضا جهین روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تراز سد مهاباد به ‌هزار و 352 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار حدود 2 متر و نیم بیشتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به 19.5 متر مکعب بر ثانیه رسیده است، ادامه داد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم هشت دهم متر مکعب بر ثانیه است که از این میزان شش دهم متر مکعب برای مصرف شرب و صنعت است.
رییس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی جاری 291 میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده است، اضافه کرد: این در حالی است که نظیر سال گذشته در این مدت 196 میلی متر بود.
"جهین"، همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت در اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس 4442222081 بلافاصله مراتب را به این اداره اطلاع دهند.
وی همچنین از تشدید برخورد با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد خبر داد و گفت: با تشکیل "کارگروه رفع تصرفات" در این شهرستان با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد برخوردهای قانونی تشدید خواهد شد.
وی تاکید کرد: تمام باغ‌های احداث شده در فاصله 150 متری بستر سد مهاباد غیرقانونی بوده و هیچ مجوزی تحت عنوان کاربری باغ در اطراف این دریاچه برای آن صادر نشده است.
سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.
این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.
برچسب‌ها آذربایجان غربی سد مهاباد آب و فاضلاب شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو

http://www.sepahannews.ir/fa/News/246725/حجم-آب-در-مخزن-سد-مهاباد-23-میلیون-مترمکعب-افزایش-یافت
بستن   چاپ