پیام سپاهان
استاد دانشگاه: چندصدایی در سیاست بین‌المللی سودمند نیست
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 07:40:50
پیام سپاهان - اصفهان- عضو هیات علمی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: چندصدایی در سیاست بین‌المللی سودمند نیست و دستگاه دیپلماسی باید مباحث مرتبط با برجام و تحریم‌ها را پیش ببرد.

علی امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با نشریه فاینشنال تایمز افزود: انعکاس چند صدایی و اظهارات چندگانه و متفاوت داخلی در طرف‌های مقابل، شاید این ذهنیت را در آنان ایجاد کند که رای واحد در کشور وجود ندارد بنابرای این امر به سود برجام نخواهد بود.
وی ادامه داد: اگرچه در حوزه سیاست و سیاست خارجی در کشورهای جهان، نظرات و اظهارات گوناگون بیان می‌شود اما باید بدانیم که تصمیم‌گیران، حاکمان و دستگاه دیپلماسی هستند بنابراین در کشور ما نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب و دولت بیان کردند باید به گونه‌ای عمل شود که طرف مقابل دنبال زیاده خواهی نرود.
این استاد روابط بین الملل خاطرنشان کرد: موضع رسمی سیاست خارجی را باید از بیانات رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و وزیر امور خارجه شنید اگرچه ممکن است دیگران نیز اظهار نظر کنند.
امیدی با اشاره به صحبت‌های رضایی تصریح کرد: چنین اظهاراتی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به نوعی اهداف شخصی دارد و می‌تواند برای جمع آوری رای باشد.
وی گفت: اگر ایران بخواهد یک سال به آمریکا فرصت ممکن است بازهم شاهد بدعهدی آمریکا باشیم و با این حال ممکن است خود آمریکا برای شرطی که ما برای رفع یکباره تحریم‌ها بیان کرده‌ایم رای چندان مثبتی نداشته باشد.
محسن رضایی در گفت و گو با نشریه فاینشنال تایمز گفته بود حاضر به مذاکره با آمریکا بر سر برجام در صورت دریافت سیگنالی مشخص مبنی بر رفع تحریم ها در کمتر از یک سال هستیم
برچسب‌ها
برجام کاهش تعهدات هسته‌ ای اصفهان محسن رضایی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/246573/استاد-دانشگاه--چندصدایی-در-سیاست-بین‌المللی-سودمند-نیست
بستن   چاپ