پیام سپاهان
رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان خبر داد:
سرمازدگی 1450 هکتار از باغات کاشان طی 2 هفته اخیر
شنبه 16 اسفند 1399 - 13:44:28
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان از سرمازدگی یک هزار و 450 هکتار از باغات شهرستان کاشان طی دو هفته اخیر خبر داد.

رضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به سرمای دو هفته اخیر در منطقه کاشان اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی قبل از سرمای هوا به روش‌های مختلف و با انتشار دستورالعمل‌های پیشگیری از خسارت سرمازدگی این موضوع را به کشاورزان گوشزد کردند.
وی با بیان اینکه با وجود تمام اطلاع رسانی‌ها طی برآورد و بررسی‌های اولیه و با وجود موفقیت نسبی باغداران در حفاظت از باغات در مقابل سرمازدگی متأسفانه یک هزار و 450 هکتار از باغات شهرستان کاشان دچار سرمازدگی شدند، ابراز داشت: این باغات اغلب بادام، بیدمشک، زردآلو، گوجه سبز و گل محمدی بودند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: برآورد اولیه ما از میزان خسارت وارد شده بر اثر سرمازدگی دو هفته پیش بیش از یک هزار و هشت میلیارد ریال است.
وی همچنین از اجرای احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کاشان خبر داد و گفت: 6 مورد از این احکام ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌های شهر برزک و روستاهای نابر ، مرق و سادیان اجرا شد.
مظلومی با اشاره به اینکه این احکام با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه اجرا شد، تاکید کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها و قاطعیت برخورد با متخلفین و متصرفین غیرمجاز اولویت اصلی جهاد کشاورزی کاشان است تا بیش از پیش شاهد پیشگیری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/246205/سرمازدگی-1450-هکتار-از-باغات-کاشان-طی-2-هفته-اخیر
بستن   چاپ