پیام سپاهان
درختکاری در ادیان و فرهنگ های مختلف جایگاه خاصی دارد
جمعه 15 اسفند 1399 - 16:20:52
پیام سپاهان - رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ ‌های مختلف، جایگاه خاصی دارد.
دکتر سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه آیین نمادین روز درختکاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: درختکاری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همگان در زمینه کاشت نهال همت کنند و این فرهنگ را به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان جامعه توسعه دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری 15 اسفند به نام روز درخت و درختکاری نشان ‌دهنده اهمیت حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در سابقه ایرانی و اسلامی کشور ما است و درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ ‌های مختلف، جایگاه خاصی دارد. 
ساداتی نژاد افزود: این رویداد بزرگ اهمیت موضوع درختکاری و حفظ منابع طبیعی را در همه سطوح به مردم و مسئولان یادآوری می‌کند.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: حفاظت از محیط زیست باید به عنوان اصل اساسی در زمینه توسعه و پیشرفت پایدار کشور تجدید آرمان شود.
آیین نمادین کاشت نهاد با حضور فرماندار کاشان، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و جمعی از مسؤولان در محوطه باز این دانشگاه برگزار شد و ضمن غرس چندین نهال، عملیات کاشت چندین هزار اصله نهال در بخش های مختلف این دانشگاه آغاز شد.
پایان پیام/513

http://www.sepahannews.ir/fa/News/245922/درختکاری-در-ادیان-و-فرهنگ-های-مختلف-جایگاه-خاصی-دارد
بستن   چاپ