پیام سپاهان
محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان
جمعه 15 اسفند 1399 - 15:22:59
پیام سپاهان - اصفهان _ ایرنا _ مردم با حضور در انتخابات، خط بُطلانی بر همه نقشه‌های دشمنان می‌کشند و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان، نقشه راه نظام است، محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته در 2 شهرستان استان اصفهان است.

خور و بیابانک
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مردم با حضور در انتخابات، خط بُُطلانی بر همه نقشه‌های دشمنان می‌کشند.
حجت‌الاسلام سعید جاویدی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات، انتخاب افراد شایسته طبق معیارهای رهبر معظم انقلاب، حفظ و صیانت آرا و تن دادن همه افراد به رای مردم و نتیجه انتخابات را از مصادیق تقوای انتخاباتی دانست.
وی اظهار داشت: حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای، سرنوشت کشور را در یک دوره چهار ساله رقم خواهد زد.
حجت‌الاسلام جاویدی تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا انتخاب درست داشته باشیم و به گونه‌ درست، فرد اصلح را انتخاب کنیم.
امام جمعه خور و بیابانک با اشاره به دشمنی‌های استکبار در منطقه خاطرنشان کرد: امروز حنای جنگ هراسی دشمن رنگ ندارد و جبهه مقاومت پیروز عرصه است.
وی ادامه داد: آمریکا با تلاش همنوعانش در منطقه بویژه در عراق و سوریه سعی دارد پایه‌های درونی جبهه مقاومت را سست کند ولی هر بار با شکست مواجه شده است.
امام جمعه شهرستان خوروبیابانک با اشاره به فرارسیدن 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی بر ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست تاکید کرد.
وی افزود: درختکاری و حفظ و حراست از درخت و منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه و فرهنگسازی شود.
حجت‌الاسلام جاویدی اظهار داشت: صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی یک رسالت اسلامی و دینی است و باید در این امر کوشا باشیم.
نایین
امام جمعه موقت نایین گفت: ایستادگی در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان نقشه راه نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام سیداکبر دهقان در خطبه‌های نماز جمعه نایین افزود: زمانی که آمریکا ابرقدرت بود امام خمینی(ره) در مقابل ظلم استکبار جهانی ایستاد.
وی بیان کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی برگرفته از اعتقاد و باور به توانمندی‌های داخل کشور است و کشورهای اروپایی و آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارند.
دهقان با بیان‌اینکه با دشمنان باید با قدرت برخورد شود، خاطرنشان کرد: در کشور هم باید تلاش شود تا امنیت حفظ، نارضایتی‌ها کم و مشکلات اقتصادی حل شود.
امام حمعه موقت نایین با اشاره به فرارسیدن عید مبعث گفت: پیامبر(ص) با بعثت خود تمدنی بر مبنای علم، تهذیب و تزکیه ایجاد کرد که در دل آن افرادی همچون ابوذر، سلمان، عمار و مقداد تربیت یافتند.
دهقان در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در روزهای آغازین انقلاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد برای حمایت از افراد مظلوم و بی بضاعت تشکیل شد.
وی تاکید کرد: درآستانه سال نو افرادی که دارای بضاعت نیستند، چشم انتظار حمایت هستند و امیدواریم که فرهنگ کمک به دیگران، بیشتر در جامعه ترویج یابد.
خطیب جمعه موقت به توصیه‌های مقام معظم رهبری در باره انتخابات سال آینده و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: فردی که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید در عمل یک جوان مومن و فداکار در راستای اهداف و انقلاب اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: مردم باید افراد مُوجه و خادم واقعی کشور و جامعه را انتخاب کنند.
آران و بیدگل
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به ادامه جنایت های آمریکا در منطقه خاورمیانه افزود: استکبار جهانی با حمله های ناجوانمردانه خود به پایگاه های مقاومت در عراق و سوریه ثابت می کند که در خاورمیانه جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل افزود: این حملات ناجوانمردانه نشانه استیصال استکبار و پیروزی جبهه مقاومت است.
وی ادامه داد: عقب نشینی 3 کشور اروپایی در ارایه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام هم شکست دیگری برای استکبار است که نشان می‌دهد توطئه‌های آنها دیگر اثری ندارد.
وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب بارها بر مقاومت در برابر استکبار به عنوان تنها راه پیروزی تاکید داشتند، گفت: مقاومت، تنها راه پیروزی مقابل جبهه استکبار است که باید سرلوحه کار دولتمردان قرار داشته باشد.
امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر در پیش بودن ایام نوروز و لزوم کمک به نیازمندان اظهار داشت: انفاق در آموزه های دینی همواره مورد تاکید بوده و این شهرستان در زمینه انفاق در کشور عملکرد موفقی داشته است.
حجت‌الاسلام سلیمانی به روز درختکاری (15 اسفند) اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در کشور نهادینه شود و در هفته درختکاری نهالی به یاد شهدا و درگذشتگان خود بکاریم.
اردستان
امام جمعه اردستان با اشاره به نزدیکی عید مبعث اظهار داشت: امام خمینی (ره) این روز رابسیار ارزشمند و مهم می‌دانستند، چرا که در این روز خداوند حضرت محمد (ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا مردم از گمراهی نجات یابند.
حجت‌الاسلام حسن دهشیری با اشاره به برکت و فضیلت نماز جمعه اظهار امیدواری کرد: با بهتر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا دیگر شاهد تعطیلی نماز جمعه نباشیم.
وی با یادآوری مناسبت‌های اسفند ماه، به 14 اسفند سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد حضرت امام (ره) و روز نیکو کاری و احسان اشاره و تصریح کرد: 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام (ره) کمیته امداد برای رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان تشکیل شد و امید می‌رود مردم با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به این نهاد به یاری نیازمندان شتافته و این نهاد را در خدمت بهتر به این قشر یاری دهند.
امام جمعه اردستان با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب هر ساله با کاشت درخت به این امر اهمیت می‌دهند ما نیز باید به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.
وی به نزدیکی آغاز سال 1400 اشاره و رویداد مهم این سال از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار امیدواری کرد: افرادی که در شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات شوارها هستند و توانایی خدمت دارند باید برای خدمت به شهروندان و روستاییان وارد عرصه میدان شوند و بدانند این عرصه میدان کسب عنوان و درآمد نیست بلکه‌ فرصت خدمت کردن است و کسانی باید قدم در این راه بگذارند که وقت و توانایی لازم خدمت کردن داشته باشند، در غیر این صورت وارد میدان نشوند تا افراد واجد شرایط فرصت خدمت پیدا کنند.
امام جمعه اردستان با اشاره به گرانی میوه و نیازهای اساسی مردم، نظارت دقیق و بیشتر مسوولان نظارتی در همه زمینه ها را خواستار شد.
وی افزود: نظارت بر توزیع ارزاق و اجناس مورد نیاز مردم به ویژه در زمان کنونی بسبار ضروری و نیاز جامعه است و مسوولان مربوطه باید با توجه ویژه به این مهم و اتخاذ راهکار سازنده، دست واسطه‌ها، دلالان و کسانی که خیانت می کنند را از بازار توزیع کوتاه کنند تا اجناس با قیمت مناسب به دست مصرف کننده واقعی برسد و مردم از این نگرانی و گرفتاری نجات یابند.
برچسب‌ها
خور و بیابانک نایین منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/245902/محور-خطبه‌های-نماز-جمعه-شهرستان‌های-استان-اصفهان
بستن   چاپ