پیام سپاهان
شهرداری اصفهان در تحقق اهداف مساجد همکاری می‌کند
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 22:01:51
پیام سپاهان - نوروزی با اشاره به اینکه شهرداری ماموریتی در احداث مساجد ندارد، گفت: با وجود نبود ماموریت و وظیفه در عمران مساجد، اما مدیریت شهری در فعالیت های عمرانی و فرهنگی مشارکت دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «قدرت الله نوروزی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با اشاره به اینکه تلاش و همکاری برای توسعه فرهنگی وجود دارد، اظهارداشت: با وجود اینکه شهرداری مسوولیتی در احداث مساجد ندارد و خیرین همکاری خوبی دارند اما مدیریت شهرداری تا حد توان مشارکت داشته است.
شهردار اصفهان ادامه داد: مدیران مناطق مختلف شهری در طرح و برنامه های عمرانی و فرهنگی با متولیان مساجد همکاری می کنند و سالانه به طرح های این نهادها بر اساس بودجه بندی حمایت می شود.
وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی در فعالیت های فرهنگی و ورزشی هزینه های این حوزه را کاهش و فعالیت ها گسترش داده است، تصریح کرد: با همکاری هایی صورت گرفته سعی شده کار مشارکتی با بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی انجام شود.

پیام سپاهان

نوروزی، پیوست فرهنگی در پروژه ها را مهم بیان کرد و گفت: در حوزه عمرانی برای داشتن پیوست فرهنگی دغدغه داریم و اهمیت زیادی این موضوع دارد.
وی ادامه داد: ایثار و شهادت برای مدیریت شهری مهم است و نامگذاری معابر و مکان های مهم از عناوین شهدا استفاده می کنیم و نام های دیگری نیز بر اساس ماهیت پروژه و طی مراحل قانونی در شورای نامگذاری صورت گرفته است.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برخی به مباحث حاشیه ای می پردازند و شهرداری ها به تغییر نام شهدا و دوری از نام ایثارگران متهم می کنند که این اتفاقات خارج از اصول اخلاقی و انسانی است.
وی با بیان اینکه احداث سالن در گلستان شهدا بر اساس نیاز و به پیشنهاد امام جمعه اصفهان مورد اقدام کامل توسط مدیریت شهری قرار گرفته، اضافه کرد: این اقدام برای برگزاری برنامه های مناسب بود و مدیریت شهری هزینه های آن را قبول کرده است.
شهردار اصفهان یادآورشد: شایعه پراکنی و حاشیه سازی به نفع شهر نیست و باید واقعیت ها را در نظر بگیریم و خانواده شهدا از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه چالشی تحت عنوان نامگذاری سرویس بهداشتی به نام شهدا در شهر ایجاد شد، گفت: این اتفاق بدون انگیزه بوده و چنین رفتاری مورد تعقیب قرار گرفته تا با شخص متخلف برخورد جدی صورت بگیرد.
*تحرک در گردشگری ایران با استفاده از ظرفیت اصفهان
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است اظهارداشت: 20 درصد بودجه سال آینده به این حوزه اختصاص یافته و امسال نیز پروژه های زیادی برای این موضوع اجرا شده است.
وی پروژه های چهارباغ و میدان‌امام حسین(ع) و فعالیت هایی در این خصوص را برای توسعه گردشگری بیان کرد و افزود: چنین فعالیت هایی ادامه دارد و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در دبی برای سال آینده با همکاری وزارت صنایع، دستی و گرشگری انجام می شود.
این مقام مسئول در مدیریت شهری اصفهان خاطرنشان کرد: گردشگری اصفهان، این صنعت را در ایران متحول و به تحرک می اندازد و این کلانشهر نقش مهمی در گردشگری ملی دارد.

پیام سپاهان

وی ادامه داد: بودجه سال آینده بر پایه توسعه گردشگری پیش بینی شده و فروش تراکم و فشار مالی بر مردم محل تامین درآمد شهرداری نخواهد بود.
نوروزی اضافه کرد: ارتباط با مسوولان شهرهای دخواهرخوانده برای توسعه شهر صورت گرفته و فرصت های خوبی را فراهم کرده که در بخش های مختلف حایز اهمیت است.
*نظم مالی و شفافیت در مدیریت شهری
شهردار اصفهان به موضوع انظباط مالی در اداره شهر اشاره کرد و گفت: هزینه های مالی شهر با برنامه ریزی و پیش بینی ها مشخص و نظم یافته انجام می شود.
وی ادامه داد: شفافیت بودجه وجلوگیری از اسراف هزینه مورد توجه بوده و در سه سال گذشته این موضوع مدیریت شده است.
نوروزی خاطرنشان کرد: تعدیل نیرو نداشته ایم و تنها هزار و 400 نفر بازنشسته شده اند و در این سه سال فقط200 نیرو جدید جذب شده اند.
وی یادآورشد: سیر روبه رشدی در جذب نیرو در شهرداری وجود داشت که این موضوع ‌مدیریت شده و بدنه شهرداری مثل دوره های گذشته بزرگ نشده است.
پایان پیام/128

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244963/شهرداری-اصفهان-در-تحقق-اهداف-مساجد-همکاری-می‌کند
بستن   چاپ