پیام سپاهان
حمایت بایدن از کارگران شرکت آمازون
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 18:51:38
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی حمایت خود از کارگران شرکت آمازون را اعلام کرد.
مدتی است که اتحادیه آمریکا تصمیمات جدیدی برای شرکت آمازون گرفته و شرکت آمازون نیز کارگران خود را موظف به عملی کردن این تصمیمات کرده است. اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاملا با این موضوع مخالف است و به تازگی و به طور رسمی به شرکت آمازون اعلام کرده که این شرکت هرگز نباید برای عملی کردن تصمیمات اتحادیه آمریکا از خشونت، تهدید ترس و یا تبلیغات ضد اتحادیه استفاده کند.
بر اساس اخبار منتشر شده مدت بسیار طولانی است که کارگران شرکت آمازون در وضعیت بسیار بدی کار می‌کنند و مسئولان این فروشگاه برای کسب درآمد بیشتر حتی در زمان شیوع ویروس کرونا میزان فعالیت کارمندان خود را کم نکرد و تمامی کارگران این شرکت به طور روزانه فعالیت داشتند.
این موارد باعث شد تا اتحادیه آمریکا در جهت سامان دادن به وضعیت 6 هزار کارگر سیاه پوست شاغل در انبار آلاباما آمازون برای پیوستن به اتحادیه فروشگاه‌های خرده فروشی رای دهد. مدیران آمازون نیز بیکار ننشستند و در تلاش بودند تا جای ممکن رای اتحادیه آمریکا و شورای کار را به تعویق اندازند تا از این طریق شاید نظر این اتحادیه در رابطه با تاسیس یک اتحادیه ویژه کارگران با تجدید نظر رو به رو شود.
با این حال بسیاری از کارگران فعال در آمازون با رای اتحادیه آمریکا موافقت کرده‌اند و قصد دارند اتحادیه خاص خود را داشته باشند. روز گذشته نیز بایدن با انتشار پیامی اعلام کرد که از قشر کارگر جامعه حمایت می‌کند و دغدغه اصلی وی این قشر از جامعه است. با این حال باید منتظر بود و دید سرانجام شرکت آمازون و کارگران این شرکت به کجا خواهد کشید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244906/حمایت-بایدن-از-کارگران-شرکت-آمازون
بستن   چاپ