پیام سپاهان
پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از آینده قیمت‌ها/ چرا سکه به کانال 10 میلیونی بازگشت؟
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 18:50:52
پیام سپاهان - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در بازار شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی هستیم و این نوسان‌ قیمت ها از دید ما به عنوان فعالان بازار سکه، طلا و جواهر آزاردهنده نبوده است.
وی تصریح کرد: نرخ ها در بازار سکه و طلا التهاب آور نیست؛ هرچند قیمت ها روند افزایشی طی کرده اما اذیت کننده نبوده است.
وی ادامه داد: نوسانات طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز بوده و همچنین انس جهانی نیز نوسان داشته اما با همه این موارد زمانی که نوسان در بازار فلزات گرانبها ایجاد می شود، تقاضا به نسبت کاهش می یابد.
محدولی توضیح داد: تقاضا در این بازار نسبت به دو هفته قبل کاهش یافته زیرا در دو هفته پیش تقاضا در بازار خوب بود و به این مساله به راحتی قابل مشاهده بود و تولید کننده‌ها تقریبا از حالت رکود خارج شده بودند و تولیدات خود را به بازار عرضه می کردند و همچنین رفت و آمد مشتریان در بازار محسوس و چشمگیر بود.
وی تاکید کرد: در آن مقطع تقاضا برای خرید حداقل چند گرم طلا وجود داشت اما هفته پیش به دلیل نوسانات نرخ ارز، میزان تقاضا در بازار کاهش یافت و در این هفته به دلیل ادامه نوسانات، تقاضا کننده کمتری در بازار حضور دارد و مصرف‌کننده برای خرید منتظر ایجاد شرایط آرامش قیمتی در بازار است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره برگشت سکه به کانال 10 میلیون تومان بیان کرد: بخشی از روند نوسانات به دلیل قیمت انس جهانی و وضعیت سیاسی کشورهای خارجی بوده و بخشی نیز متاثر از بازار ارز و تقاضای داخلی است و کاهش تقاضای خرید سکه، سبب برگشت سکه به کانال 10 میلیون تومان شده است.
وی اظهار کرد: روزهای قبل سکه بیش از 11 میلیون تومان بود و اکنون به کانال 10 میلیون تومان بازگشته که تحت تاثیر نرخ ها در بازار ارز و میزان تقاضا در این بازار بوده است.
محمدولی گفت: معمولا قدرت خرید برای سکه کامل کمتر است در حالی که خرید سکه های ربع و گرمی در حد 2 تا 4 میلیون تومان برای مصرف کننده آسان‌تر است.
وی تاکید کرد: اعتقاد داریم قدرت خرید سکه های به اصطلاح خرد و وزن پایین بیشتر است. وی درباره تمایل مردم برای خرید سکه‌های به اصطلاح پارسیان توضیح داد: نباید فراموش کرد این‌گونه سکه ها جزو مصنوعات طلا بوده و جزو مسکوکات نیستند.
وی افزود: این سکه ها طلای 18 عیار هستند و به عنوان مصنوعات خرید و فروش می شوند و وزن های این سکه ها بسیار پایین‌تر از سایر سکه هاست،‌از نظر قیمتی نیز سکه گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان است در حالی که برای نمونه یک گرم سکه پارسیان با یک میلیون و 100 هزار تومان قابل خریداری است.
وی تاکید کرد: ما نیز معتقدیم که شرایط تقاضا برای خرید این سکه ها نسبت به مسکوکات و سکه های رسمی رایج کشور بیشتر است.
محدولی اظهار کرد: اگر کسی پول در اختیار دارد و قصد سرمایه‌گذاری در زمینه سکه و طلا دارد باید بداند در درازمدت ضرر نمی کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244895/پیش‌بینی-رییس-اتحادیه-طلا-و-جواهر-از-آینده-قیمت‌ها--چرا-سکه-به-کانال-10-میلیونی-بازگشت؟
بستن   چاپ