پیام سپاهان
زهرا بهروزآذردر چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی
ضروریت ایجاد ساختار اداره کل امور بانوان در کلانشهرها
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 18:35:00
پیام سپاهان - رئیس کمیته بانوان کلانشهرها در چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بر لزوم وجود ساختاری برای پیگیری مطالبات زنان در شهرها تحت عنوان اداره کل امور بانوان تاکید کرد.

به گزارش شهر ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر با حضور در چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در شهر مشهد از مطالبات زنان در شهر و لزوم وجود ساختاری برای پیگیری این مطالبات در شهرها گفت. مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب جهت زیست اجتماعی زنان به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای مدیریت شهری، گفت: فضای عمومی شهری به عنوان فضای متقابل با عرصه خصوصی نقش مهمی در شکل‌گیری زندگی روزمره مردم دارد. در این میان توجه به نیازهای زنان برای حضور در شهرها و تغییر نگاه مدیران و طراحان شهری در جهت رفع مشکلات زنان، شرط اصلی تحقق زیست‌پذیری شهرها برای زنان است. وجود ادارات کل بانوان در شهرداری‌ها می‌تواند در رسیدن به این هدف یاری‌رسان باشد. رئیس کمیته بانوان کلانشهرها همچنین از ایجاد کد 4 در سامانه‌ی گویای 137 جهت ثبت گزارشات مردمی از احساس ناامنی در شهر برای شهروندان شهر تهران خبرداد.
در این نشست همچنین تفاهم نامه دانشنامه کلانشهرهای جاده ابریشم به امضای شهرداران این شهرها رسید؛ این تفاهم نامه در جهت همکاری در راستای فعالیت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همچنین کمیته گردشگری، با هدف احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم به عنوان یک ظرفیت فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و گردشگری، با مشارکت و همکاری کلانشهرهای واقع در این مسیر تاریخی منعقد شد.
چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای کشوربه مدت دوروز از تاریخ 5 اسفند 99 در مشهد مقدس برقرار گردید.کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای ایران با عضویت سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهرهای عضو مجمع، بررسی راهکارهای اثربخش در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و تعامل همه‌جانبه در راستای انتقال دستاوردها و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق سازمان‌ها را برعهده دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244889/ضروریت-ایجاد-ساختار-اداره-کل-امور-بانوان-در-کلانشهرها
بستن   چاپ