پیام سپاهان
" حوض و رختشویخانه" محله تاریخی محمدیه نایین مرمت شد
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 18:00:00
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین ازاتمام عملیات مرمت بخش اصلی" حوض و رختشویخانه" محله محمدیه این خطه تاریخی خبرداد.

محمود مدنیان روز سه شنبه به ایرنا گفت که حوض و رختشویخانه در میدان تاریخی محله محمدیه شهر نایین و در مجموعه مسجد و حسینیه آب انبار و میدان تاریخی این محل قرار دارد که متعلق به دوره صفوی و آب آن از طریق قنات این محل تامین می‌شده است.
وی افزود: برای مرمت این اثرتاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است 700 میلیون ریال هزینه شد.
محله محمدیه که از نقاط کهن و گردشگری شهرستان نایینبه شمار می‌رود دارای سبط‌های متعدد،گذرها و گنبدهای زیبا و بناهای تاریخی است.
از صنایع رایج و معتبر نایین عبا بافی است و عبا بافان، محصول خود را از کرک و پشم شتر در رنگ‌های زرد، مشکی، سرخ و خرمایی می‌بافند؛ مهم‌ترین مرکز عبابافان نایین در محمدیه قراردارد و کارگاه‌های این عبابافان و نیز نحوه کار آن‌ها یکی از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود.
شهرستان نایین با بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی که 96 اثر آنها به ثبت ملی رسیده است، در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
برچسب‌ها
نایین اصفهان میراث فرهنگی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244881/"-حوض-و-رختشویخانه"--محله-تاریخی--محمدیه-نایین-مرمت-شد
بستن   چاپ