پیام سپاهان
معاون وزیر علوم:
بالندگی دانشجویان در بستر فعالیت‌های فرهنگی معنا پیدا می‌کند
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 18:15:36
پیام سپاهان - اصفهان - معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بالندگی و فرهیختگی دانشجویان در بستر فعالیت‌های فرهنگی معنا پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، منصور غفاری روز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری "رویش" که به دو شکل حضوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی، در تالار شهروند اصفهان و نیز مجازی برگزار شد، افزود؛ کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، یکی از مهمترین و پویاترین مجموعه های فرهنگی دانشجویی در کشور به شمار می روند.
وی که از طریق ارتباط تصویری با حاضران در این جشنواره سخن می گفت، اضافه کرد: حدود هفت هزار کانون در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت دارند.
معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد : هدف دانشگاه ها صرفا انجام ماموریت آموزشی نیست و یکی از مهمترین وظایف آنها ارتقا حس تعهد به خویش و دیگران و مسوولیت پذیری است و فعالیت‌های فرهنگی سهم بسزا و بی بدیلی در تحقق این امر و ارتقاء کیفیت زندگی دارد.
غفاری با اشاره به انواع فراگیری از 2 منظر رسمی و انتخابی، فعالیت های فرهنگی را از لحاظ انتخابی و غیراجباری بودن، بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: تلقی این فعالیت‌ها تنها بعنوان فعالیت های فوق برنامه صحیح نیست و نیاز به سیاستگذاری و برنامه ریزی هرچه بهتر، برای تحقق اهداف عالی جامعه در آن احساس می شود. 
در بخش دیگر این رویداد، رییس دانشگاه پیام نور کشور نیز که بصورت ویدئو کنفرانس در همایش شرکت کرده بود، گفت: در آستانه فصل رویش دوباره طبیعت، نهال چهارمین جشنواره رویش دانشگاه پیام نور به میزبانی اصفهان به شکوفه نشست و عطر توانمندی‌های این دانشگاه، فضای علم و هنر شهر اصفهان بعنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را آکنده کرد.
محمدرضا زمانی ادامه داد: امسال با همه محنت ها و سختی های ناشی از بیماری کووید 19، این مساله نتوانست مانعی بر سر راه اراده دانشجویان دانشگاه پیام نور قرار گیرد و جشنواره رویش با استقبال هرچه با شکوهتر و با مشارکت نزدیک به دو برابری نسبت به سال گذشته برگزار شد.
وی افزود: در این جشنواره، اصفهان با 960 اثر، تهران با 204 اثر ، خوزستان با 130، همدان با 160 اثر و کرمان و فارس هر کدام با بیش از 100 اثر ، رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.
زمانی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با گذشته پر افتخار خود، نه تنها در عصر کرونا بلکه از دیرباز پیشران و موتور محرکه دانشگاه‌های کشور در عرصه های علمی از راه دور و جشنواره های مجازی بوده است.
وی جشنواره رویش را فرصتی برای بروز و معرفی استعدادهای نهفته و شاخص دانشجویی و فعالیت‌های گروهی معرفی کرد و گفت: این جشنواره می تواند بستری برای ایفای نقش کلیدی دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب فراهم آورد و با ایجاد زمینه مناسب برای خلق ایده ها، نظریه پردازی و طرح مباحث نوین و با یک نگاه منظومه ای و ترکیبی، دانشگاهیان را به سمت قله های بیشتر سوق دهد.
وی تاکید کرد: یکی از بروندادهای این رویداد فرهنگی می‌تواند به صحنه کشاندن دانشجویان برای حضور در کانون های مختلف باشد تا در دوران دانشجویی، تمرینی برای تدبیر در فعالیت‌های گروهی- اجتماعی و زندگی آینده خود انجام دهند و موجب اعتلای فرهنگی خویش و دیگران شوند.
در قسمت دیگری از آیین اختتامیه داین جشنواره، رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز گفت: با تدابیر انجام شده، دانشگاه پیام نور با رتبه یک آموزش الکترونیکی، رسالت خود را در دوران همه گیری ویروس کرونا بخوبی انجام داده و اکنون نیز آماده خدمت رسانی و انتقال تجربیات خود به دانشگاه های دیگر است.
محمدرضا جلالی افزود: دانشگاه پیام نور، امسال هم با طراحی جشنواره های مختلف، زمینه رقابت سالم و بروز استعدادهای دانشجویان را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور اصفهان در جشنواره های مختلف حضور فعال دارد که نمونه آن جشنواره رویش است که امسال به میزبانی این استان برگزار شد.
جلالی با تاکید بر این موضوع که تمام جشنواره های برگزار شده در سال جاری بدلیل شرایط کرونا با ریزش همراه بوده است، گفت: چهارمین جشنواره رویش امسال بطور ویژه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و با دریافت حدود یکهزار اثر بیشتر از سال گذشته، توانست مخاطبان زیادتری را نسبت به سال قبل جذب کند. 
دبیر علمی جشنواره رویش خاطرنشان کرد: 2 هزار و 422 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مرهون اطلاع رسانی گسترده در رسانه هاست و به اذعان کمیته داوران، در این دوره آثار فاخری در حوزه های مختلف از دانشجویان سراسر کشور دریافت شد.
جلالی تاکید کرد: از 106 نفر برگزیده این دوره،24 نفر از دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور با رقابت در بخش فردی و چهار بخش فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی کانون‌ها در 20 رشته از جمله خوشنویسی، شعر، فیلم، تئاتر، عکس، نگارگزی و تذهیب، صنایع دستی، موسیقی برگزار شد.
چهارمین جشنواره کشوری کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی «رویش» در سالجاری بعنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های دانشگاهی کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد و در این رویداد 2 هزار و 422 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت. 
مهمترین اهداف برگزاری جشنواره رویش دانشگاهی، نهادینه سازی هویت کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون‌ها،تشویق جامعه دانشگاهی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ترویج فعالیت گروهی و قانونمند در دانشگاه است.
پنجمین جشنواره کشوری کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی «رویش»، سال آینده به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس در شیراز برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
جشنواره رویش دانشگاهی اصفهان دانشگاه پیام نور

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244880/بالندگی-دانشجویان-در-بستر-فعالیت‌های-فرهنگی-معنا-پیدا-می‌کند
بستن   چاپ