پیام سپاهان
معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان:
در گردشگری آب، بارگذاری از منابع آب نخواهیم داشت
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 13:08:58
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه بارگذاری از منابع آب در گردشگری آب نداریم، گفت: طرح گردشگری آب چراغ سبز وزارت نیرو است که از این بعد می توانید از اراضی و سازه های ما برای گردشگری استفاده کنید.

بابک ابراهیمی صبح امروز (سه شنبه-12 اسفند ماه) در سومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان اصفهان، با اشاره به محدودت های منابع آبی در کشور و استان، اظهار کرد: شاید در نگاه نخست، عنوان طرح گردشگری آب غلط انداز است، در حالیکه ما با گردشگری بر تاسیسات آبی به دنبال بارگذاری از منابع آبی نیستیم.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاران طرح گردشگری آب باید منابع طبیعی، مراتع، سازه های آبی موجود و تنها با ساخت اقامتگاه حداکثر استفاده را از امکانات جوامع محلی داشته باشند و صرفا از جاذبه سازه، دریاچه و خود سد استفاده و بهره گیری کنند و بارگذاری جدید آبی نخواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه بارگذاری از منابع آب در گردشگری آب نداریم، گفت: در تفاهم نامه وزارت نیرو با میراث، تنها خواستیم ضوابط و شرایط برای حضور گردشگران از سازه های آبی تسهیل شود، البته اگر کسی بخواهد کار گردشگری انجام دهد، باید مجوزهای لازم را از میراث فرهنگی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و ... دریافت کند.
ابراهیمی تصریح کرد: طرح گردشگری آب چراغ سبز وزارت نیرو است که از این بعد می توانید از اراضی و سازه های ما برای گردشگری استفاده کنید.
همچنین مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان نیز در این همایش مجازی اظهار کرد: در بستر رودخانه ها، دریاچه ها و ... حریمی وجود دارد که اراضی ملی است و سند آن در اختیار آب منطقه است.
محمدعلی کاظمی افزود: البته بعضا در خارج از حریم رودخانه ها و ... مناطقی وجود دارد که سرمایه گذاران به آن ورود پیدا می کنند، اما باید پیش بینی کارهای مقدماتی برای سرمایه گذاری همچون ایجاد مسیر دسترسی، ایجاد خدمات و ... در کنار سدها و ... مهیا شود.
وی با اشاره به اینکه به غیر از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آب باید به مردم بومی آن منطقه نیز توجه کرد، گفت: به طور قطع مردم بومی همان منطقه توقع دارند که منافع طرح های گردشگری آن به خود همان منطقه بازگردد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/244692/در-گردشگری-آب،-بارگذاری-از-منابع-آب-نخواهیم-داشت
بستن   چاپ