پیام سپاهان
تخریب 2 کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در شهرستان خور و بیابانک
شنبه 9 اسفند 1399 - 21:38:54
پیام سپاهان - سیدحکمت موسوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا 3 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان که به صورت غیرمجاز در آن ساخت و ساز شده بود، تخریب شد.
وی با بیان‌اینکه تاکنون 75 پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان به دادگاه ارسال شده است، هشدار داد: هرگونه ایجاد بنا، گودبرداری، پی‌کنی، دیوارکشی، استقرار کانکس و آلاچیق و ایجاد استخر ذخیره آب از مصادیق تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و جُرم محسوب می‌شود.
موسوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را با استفاده از سامانه 131 اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه زمین کشاورزی و باغ، وضعیت آن را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی پیگیری کنند.
همچنین در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی، چهارمین واحد صنعتی پرورش شتر مرغ پرواری به ظرفیت 300 قطعه در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع در روستای مهرجان خور و بیابانک به بهره‌برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک گفت: برای اجرای این طرح 15 میلیارد ریال هزینه که پنج میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و مابقی توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.
موسوی افزود: این واحد برای سه نفر اشتغال ایجاد کرده است و پیش بینی می‌شود سالانه تولید گوشت شهرستان را 25 تُن افزایش دهد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد از جمعیت خور و بیابانک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و سالانه بیش از 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
موسوی افزود: آب موردنیاز 2 هزار و 800 هکتار از اراضی زیرکشت این شهرستان از 58 حلقه چاه کشاورزی و 76 رشته قنات و حدود 40 چشمه تأمین می‌شود.
شهرستان خور و بیابانک در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است و بیش از چهار هزار و 850 بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد.
برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خور و بیابانک اصفهان اراضی کشاورزی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/243572/تخریب-2-کاربری-غیرمجاز-اراضی-کشاورزی-در-شهرستان-خور-و-بیابانک
بستن   چاپ