پیام سپاهان
اقامت گردشگران در اصفهان منوط به وضعیت کرونا؛ رزرو اقامتگاه‌ها پیش از ورود به استان انجام می‌شود
شنبه 9 اسفند 1399 - 21:38:38
پیام سپاهان - گروه استان‌ها-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگری در ایام نوروز کاملا وابسته به شرایط ویروس کرونا است و همچنان تصمیمات حتمی در این خصوص ارائه نشده است. - اخبار استانها -
فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد سفر تصمیم بر آن شد که در ایام نوروز خدمات اسکان به صورت ظرفیت تاسیسات اقامتی گردشگری، مهمانسراهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و برخی مدارس منتخب به مسافران عرضه شود.
با توجه به اینکه نوروز امسال، امکان اسکان به صورت کمپی وجود ندارد مقرر شد آموزش و پرورش به صورت محدود مدارسی را به ما معرفی کنند تا مشکلی در خصوص اقامت مسافرین نداشته باشیم.
وی افزود: همه این تصمیمات منوط به وضعیت شیوع کرونا در ایام نزدیک به نوروز در استان اصفهان است و اکنون نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت مسافران ارائه داد. مسافران نوروزی باید پیش از ورود به استان اصفهان اقدام به رزرو محل اقامت خود بکنند و رزرو حضوری انجام نمی‌گیرد.
ذوالفقاری: مسافرت‌های خارجی می‌تواند باعث گسترش کرونا شودطبرسی: سفرهای نوروزی باید ممنوع شودرعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سفر معاون اول رئیس جمهور به آق‌قلا‌ / اینجا کسی کرونا نمی‌گیرد + تصاویر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت تاسیسات اقامتی استان حدود 35هزار نفر است گفت: امسال همه تاسیسات اقامتی باید تا 50 درصد ظرفیت خود خدمات ارائه کنند. همچنین تمامی پروتکل‌های بهداشتی را الزاما باید رعایت کنند و تا زمانی که گواهی تایید از مرکز بهداشت دریافت نکنند، اجازه فعالیت را ندارند.
وی ادامه داد: تمامی مراحل گردشگری از مبدا تا مقصد و بالعکس باید تحت پروتکل ارائه شده توسط وزارت میراث فرهنگی تحت عنوان سفر هوشمند انجام پذیرد. با رعایت مسائل نوشته شده در این دستورالعمل، مسافران سفری سالم و بدون خطر را تجربه خواهند کرد و نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.
انتهای پیام/174/ ز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/243570/اقامت-گردشگران-در-اصفهان-منوط-به-وضعیت-کرونا؛-رزرو-اقامتگاه‌ها-پیش-از-ورود-به-استان-انجام-می‌شود
بستن   چاپ