پیام سپاهان
تاکنون 12 اصفهانی به کرونای انگلیسی مبتلا شدند/ امکان انفجار تعداد موارد ابتلا وجود دارد
شنبه 9 اسفند 1399 - 21:38:30
پیام سپاهان - گروه استان‌ها-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی 12 مورد کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: به علت قدرت سرایت سریع این نوع ویروس، ممکن است با تعداد انفجاری موارد کرونای انگلیسی مواجه شویم. - اخبار استانها -
آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، با اشاره به وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: از نظر رنگ‌بندی کرونایی شهر اصفهان در وضعیت زرد و در حالت خطر متوسط قرار دارد.
سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد و آبی هستند ولی متاسفانه فقط شهرستان شهرضا در حالت نارنجی است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شرایط کرونایی در اصفهان تفاوتی با هفته‌های پیش ندارد، گفت: با توجه به اینکه 12 مورد کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده هر لحظه ممکن است مانند استان خوزستان کمتر که از یک هفته با تعداد انفجاری موارد بستری کرونای جهش یافته مواجه شدند چنین اتفاقی برای اصفهان پیش بیاید.
وی ادامه داد: وضعیت مبتلایان کرونای انگلیسی در استان اصفهان متفاوت است و همه گروه سنی را شامل می‌شود که تعدادی به صورت سرپایی و تعدادی در مراکز درمانی بستری هستند.
قاضی‌زاده هاشمی: شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی وجود دارد/ پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشندآمار کرونا در ایران| فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته + نمودارآخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در گلستان/گرگان نارنجی باقی ماند نجیمی تصریح کرد: قدرت سرایت و شدت بروز علائم کرونای انگلیسی نسبت به کووید قبلی بسیار بیشتر و سریع‌تر است و این نوع کرونا را می‌توان از انتقال پذیری و بروز سریع علائم تشخیص داد.
وی با اشاره به ابتلای خانوادگی کرونای انگلیسی، اظهار داشت: 8 مورد کرونای جهش یافته به صورت مستقیم شناسایی شدند و 4 نفر دیگر کسانی بودند که با فرد مبتلا ارتباط نزدیک شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت بیش از پیش پروتکل‌ها و در صدر آنها رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک باید مورد توجه بیشتر مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/166/ ز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/243569/تاکنون-12-اصفهانی-به-کرونای-انگلیسی-مبتلا-شدند--امکان-انفجار-تعداد-موارد-ابتلا-وجود-دارد
بستن   چاپ