پیام سپاهان
گزارشی از حمله ملخ‌ها به استان اصفهان نداشتیم
شنبه 9 اسفند 1399 - 21:38:16
پیام سپاهان - گروه استان‌ها- شهرستانهای سمیرم، لنجانات، تیران و کرون در معرض تهدید ملخ های صحرایی هستند و تاکنون گزارشی از حمله این گونه ملخ‌ها نداشتیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم اصفهان ، به‌نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، اصغر رستمی با اعلام اینکه هنوز ملخ های صحرایی به استان اصفهان حمله نکرده اند، اظهار داشت: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته در درون خاک بودند، در اصطلاح تفریق (متولد) می‌شود.
وی افزود: ملخ‌های مهاجر از کشورهای عربستان، لیبی، مصر به کشور ما حمله می‌کنند که تاکنون گزارشی از این نوع حمله به استان اصفهان نداشتیم.
معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه باروری ملخ‌ها با نسبت بارندگی رابطه مستقیم دارد، گفت: جمعیت ملخ‌ها متناسب با میزان بارش‌ها عرصه‌های طبیعی را تهدید می‌کند.
30 تن سم برای مقابله با هجوم ملخ صحرایی در استان بوشهر تامین شدمدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس: آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها هستیمنگران حمله ملخ‌های مهاجم به استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم وی بیان کرد: ملخ‌های ایتالیایی، مراکشی و صحرایی به صورت مهاجر وارد کشور می‌شوند و با ردیابی‌های انجام شده تاکنون چنین گزارشی از حضور این ملخ ها در اصفهان ثبت نشده است.
رستمی تصریح کرد: شهرستانهای سمیرم، تیران و کرون و لنجانات در معرض تهدید ملخ‌های مهاجر هستند که با ردیابی و اقدامات مربوطه نسبت به مخاطرات پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده است.
انتهای پیام/163/ ز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/243567/گزارشی-از-حمله-ملخ‌ها-به-استان-اصفهان-نداشتیم
بستن   چاپ