پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان ها تشکیل شود
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 20:22:09
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از دولت خواست تا علاوه بر تنظیم برنامه جامع صادراتی، جهت صادرات تولیدات مازاد بر مصرف داخل همچون شیرخشک و ماسک، تاکید بر ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و سرو سامان دادن به بانک های عامل در تخصیص اعتبارت و ... دستور صادر کند.

عباس رضایی شامگاه (پنجشنبه-7 اسفند ماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، با بیان اینکه 10 هزار بنگاه اقتصادی و 72 شهرک صنعتی در استان اصفهان مستقر است، اظهار کرد: 45 درصد فولاد، 55 درصد مصنوعات طلا، 45 درصد سهم صنایع ساختمانی کشور در اصفهان تولید می شود، همچنین 18 هزار واحد نساجی در استان فعالیت می کنند.
وی افزود: استان اصفهان رتبه دوم تولید مرغ و رتبه اول تولید شیرخام کشور را دارد، همچنین 12 درصد سهم بنگاه های اقتصادی و 12 درصد نیروی کار کشور متعلق به استان اصفهان است.
به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان تاکید کرد: اگرچه تمام این ظرفیت ها موجب رشد و توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال استان می شود، اما به دلیل تحریم ها، شیوع کرونا و از همه مهمتر کم آبی این پتانسیل ها همانند یک شمشیر دو لبه، تهدیدی برای اصفهان است.
وی با اشاره به همدلی، وفاق و همزبانی بین تمام بخش های مختلف استان، گفت: رتبه اول شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور، اجرای 80 درصد مصوبات استانی، ظرفیت تولید روزانه 5 میلیون ماسک و همچنین تولیدات و تجهیزات مورد نیاز کرونا متعلق به استان اصفهان است.
رضایی افزود: نرخ بیکاری استان در پاییز سال 97 معادل 14.1 بود که در پاییز امسال با روندی کاهش به 10.4 درصد رسیده است.
وی با اشاره به برخی انتظارات و خواسته های استان از دولت، گفت: دولت علاوه بر تنظیم برنامه جامع صادراتی، جهت صادرات تولیدات مازاد بر مصرف داخل همچون شیرخشک و ماسک، تاکید بر ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و سرو سامان دادن بانک های عامل در تخصیص اعتبارت و ... دستور صادر کند.
استاندار اصفهان خواستار دادن اختیار شورای معادن به استان اصفهان شد و گفت: اگرچه سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار صادرات نفتی از استان اصفهان داشتیم، این آمار امسال صفر بود.
وی همچنین خواستار تفویض اختیار کامل مربوط به مسائل و موضوعات تنظیم بازار، تفویض اختیار کامل مربوط به مسائل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تفویض اختیار مسائل مربوط به بانک مرکزی به استان اصفهان شد و پیشنهاد داد: در حوزه اقتصادی ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان ها تشکیل شود، همچنین با توجه به اینکه برخی مسائل و موضوعات مطرح شده در شورای گفتگوی در سطح ملی حل می شود، خواهان برگزاری جلسه مشترکی با حضور ریئس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان ذیربط و ... با نمایندگان فعالان اقتصادی استان برای رفع مشکلات موجود هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/242733/ستاد-تدبیر-ویژه-اقتصادی-استان-ها-تشکیل-شود
بستن   چاپ